مختاری:دانشگاه مذاهب اسلامی باید در تحقق منویات مقام معظم رهبری پیشگام باشد

دکتر مهدی جمالی‌فر از دانش آموختگان دانشگاه مذاهب اسلامی به سمت «معاونت فرهنگی و دانشجویی» این دانشگاه منصوب و مراسم تودیع و معارفه معاونین سابق و جدید امروز چهارشنبه ۳۱ اردیبهشت ماه برگزار شد.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی دانشگاه مذاهب اسلامی، در ابتدای این مراسم، دکتر محمد حسین مختاری، رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی ضمن تبریک فرا رسیدن عید سعید فطر و آرزوی قبولی طاعات و عبادات و قدردانی از خدمات و زحمات دکتر محمدرضا باقری در طی تصدی این مسئولیت و با تاکید بر اهمیت جایگاه مسائل فرهنگی و دانشجویی در دانشگاه، دکتر  مهدی جمالی‌فر را به عنوان «معاون فرهنگی و دانشجویی» دانشگاه معرفی کرد.

دکتر مختاری ضمن اشاره به اهمیت مقوله فرهنگ و ضرورت توجه هر چه بیشتر مسئولان دانشگاه به نیازهای این حوزه به عنوان یکی از مهمترین بخش‌های دانشگاه، برای بهبود امور فرهنگی در سطح اساتید، کارکنان و دانشجویان پیشنهاداتی ارائه نمود.

وی تاکید کرد: فعالیت در حوزه فرهنگی و دانشجویی یک کار سخت و پرزحمتی است که یک روش و هنر ویژه می‌طلبد. ارتباط با دانشجویان آن هم در دانشگاه مذاهب اسلامی که از اقوام و مذاهب و گرایش‌های مختلف حضور دارند، هنری می‌خواهد که متفاوت با دیگر دانشگاه‌هاست و بایستی با نگاه تقریبی به این مسائل توجه و اهتمام شود.

رییس دانشگاه مذاهب اسلامی همچنین ارتباط با دانشجویان شعب دانشگاه و اهتمام به مسائل فرهنگی آنها، توجه و ساماندهی به امور دانش آموختگان و ایجاد شبکه فکری با استفاده از ظرفیت آنان و توجه به مسائل فرهنگی پرسنل دانشگاه و بهبود امور فرهنگی را از دیگر مباحث مهم در این حوزه عنوان نمود که باید مورد توجه قرار گیرد.

دکتر مختاری با تقدیر از زحمات دکتر باقری در دوران تصدی این مسئولیت خاطرنشان کرد: امیدواریم در دوره جدید با اضافه شدن نیروهای جوان و تقویت نیروی انسانی در این بخش شاهد خیزش در بخش معاونت فرهنگی و دانشجویی، این بخش حساس دانشگاه باشیم. زیرا معتقدیم اگر در بخش فرهنگی و دانشجویی نگاه و رویکرد جهادی، کار و تحرک و فعالیت نباشد، امورات پیش نمی‌رود لذا خوشحالیم با حضور آقای دکتر جمالی فر که از اعضای هیئت علمی این دانشگاه و شخصی فاضل و تقریبی به لحاظ عملی و تئوری است و تلاش‌های همکارانشان شاهد تحرک و پویایی بیشتر در این بخش باشیم.

وی تاکید کرد: نباید بحث بود بودجه و مباحث مالی را مانعی برای فعالیت های فرهنگی و دانشجویی تلقی کرد هرچند واقف هستیم که بایستی از این فعالیت‌ها حمایت شود و دانشگاه مذاهب اسلامی بتواند در تحقق منویات مقام معظم رهبری در حوزه فرهنگی در میان دانشگاه‌ها پیشگام باشد.

دکترمختاری افزود: در این راستا برنامه هایی همچونن ارتباط با دانشجویان و دانشگاه های دیگر، برگزاری اردوهای مشترک فرهنگی بین دانشگاهی و برنامه‌های زیربنایی بایستی در این حوزه تدوین شود چرا که دانشگاه مذاهب اسلامی آبروی نظام است و مقام معظم رهبری نظر خاصی روی این دانشگاه دارند، لذا باید فعالیت‌های فرهنگی و تشکل‌های دانشجویی و دانش آموختگی ساماندهی شود و معتقدیم با یک اقدام جهادی می‌توان اتفاقات خوبی را رقم زد.

در ادامه این نشست دکتر باقری معاون سابق فرهنگی و دانشجویی دانشگاه ضمن تشکر از حمایت‌های ریاست دانشگاه و زحمات همکاران حوزه معاونت گزارشی از فعالیت‌ها و اقدامات انجام شده در مدت زمان حضور خود ارائه داد سپس دکتر جمالی فر معاون جدید فرهنگی و دانشجویی نیز ضمن تشکر از اعتماد ریاست محتر دانشگاه و قدردانی از فعالیتهای دکتر باقری گزارشی از راهبردهای فرهنگی و دانشجویی برنامه‌های معاونت در دوره جدید در سه بخش دانشجویی اساتید و پرسنل گزارشی ارائه داد.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ / ۱۸:۰۷
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 99023123032
  • خبرنگار :