نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان:

آغاز سه هزار بسته معیشتی توسط هلال احمر کردستان

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان با اشاره به توزیع سه هزاربسته‌ معیشتی و غذایی در بین خانواده های نیازمند گفت: سازمان هلال‌احمر بیش از ۵ هزار بسته غذایی و ۱۸ هزار بسته بهداشتی را تاکنون توزیع کرده و مردمی بودن خود را به‌خوبی نشان داده است.

آیت‌الله سید محمد حسینی شاهرودی امروز(۳۰ اردیبهشت) در آیین کمک مؤمنانه که در سالن آزادی برگزار شد، با اشاره به برگزاری رزمایش مواسات کمک‌های مؤمنانه و همدلی در استان، اظهار کرد: با توجه به شرایط کرونا و مشکلات پیش آمده کمک به افراد نیازمند و آسیب‌دیده الزامی و ضروری است.

وی با اشاره به اینکه ایرانیان در این شرایط سخت کرونا خود را جای فقرا گذاشتند، افزود: تمام دستگاه‌ها بر اساس ایمان و باور خود با همدلی و وحدت در این امر خدا پسندانه شرکت کردند.

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان، با اشاره به توزیع سه هزاربسته‌ معیشتی و غذایی، بیان کرد: در کردستان کارهای بسیار خوبی در زمینه کمک مومنانه صورت گرفت و سازمان هلال‌احمر بیش از ۵ هزار بسته غذایی و ۱۸ هزار بسته بهداشتی را تاکنون توزیع کرده و مردمی بودن خود را به‌خوبی نشان داده است.

آیت‌الله شاهرودی ذکر کرد: با تلاش هلال‌احمر خوشبختانه سعی شده این کمک‌ها به افراد نیازمند برسد که امیدواریم مشکلاتشان در این زمینه حل شود.

وی گفت: کمک به نیازمندان در این شرایط کرونایی ریا نیست و باعث تشویق دیگر خیران می‌شود تا کمک‌های خیرخواهانه و مؤمنانه خود را انجام دهند لذا از مردم می‌خواهیم کمک‌های خیرخواهانه خود را ادامه دهند چراکه خانواده‌های زیادی در استان نیازمند هستند.

محمدباقر محمدی، مدیرعامل هلال‌احمر استان کردستان نیز بیان کرد: در راستای بیانات مقام معظم رهبری در بحث طرح مواسات و کمک‌های مؤمنانه، با کمک مردم خیر استان از ابتدای ماه مبارک رمضان تاکنون بالغ‌بر ۵ هزار بسته مواد غذایی توزیع‌شده است.

وی افزود: ۱۸ هزار و ۷۰۰ پک بهداشتی که برای بیماران خاص و نیازمند مناطق محروم و کم توسعه‌یافته توزیع‌شده است.

 مدیرعامل هلال‌احمر استان کردستان، بیان کرد: جمعیت هلال‌احمر با کمک خیرین و مرکز این سازمان بالغ‌ بر دو میلیارد و ۱۳۹ میلیون تومان در این امر هزینه شده است.

محمدی ذکر کرد: کمک‌های مؤمنانه در بین شهرستان‌های محروم به‌ویژه روستاهای که متأثر از بیماری کرونا شده‌اند و در این زمینه مشکلاتی پیش‌آمده توزیع خواهد شد.

وی عنوان کرد: تا پایان ماه مبارک رمضان در نظر داریم مبالغ دیگری در همین امر به مناطق محروم توزیع کنیم.

مدیرعامل هلال‌احمر استان کردستان، با اشاره به بسته‌های توزیع‌شده، خاطرنشان کرد: بسته‌های مواد غذایی شامل برنج، شکر، روغن، حبوبات کنسرو جات و رب گوجه‌فرنگی است.

محمدی همچنین میانگین قیمت بسته‌ها را ۳۰۰ هزار تومان عنوان کرد و گفت: بر اساس تعداد خانواده‌ها و تعداد نفرات بسته‌های توزیع می‌شود.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ / ۱۴:۰۳
  • دسته‌بندی: کردستان
  • کد خبر: 99023021869
  • خبرنگار :