رئیس اتاق بازرگانی زنجان عنوان کرد

۷۰ درصد؛ سهم ترکیه از صادرات زنجان

رئیس اتاق بازرگانی استان زنجان گفت: طبق روال سال‌های گذشته قریب به ۷۰ درصد صادرات استان به کشور ترکیه است.

علی یگانه‌فرد در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به وضعیت تجاری استان، اظهار کرد: در حال حاضر و البته در طول سال‌های گذشته، نزدیک به ۷۰ درصد از صادرات استان زنجان به کشور ترکیه بوده و صادرات به این کشور در شرایط کنونی تنها از طریق ریلی و به صورت محدود انجام می‌شود.

این مسئول ادامه داد: قرار بود تا آخر این هفته پاسخ نهایی در بازگشایی مرز ایران و ترکیه اعلام شود و دولت باید با مذاکرات این موضوع را پیگیری کند. مذاکراتی با مقامات ترکیه انجام شد تا جلسات هیئت‌ها را به صورت مجازی برگزار کنیم  ولی در حال حاضر ورود و خروج ماشین‌آلات در مرز ایران و ترکیه ممنوع است.

وی با اشاره به مشکلات پیش‌آمده بر سر راه تجارت پس از شیوع بیماری کرونا، افزود: در خصوص تبادلات کالایی با سایر کشورها هم مشکلاتی وجود دارد که منجر به کاهش صادرات شده است و در کشور تنها در صادرات بنادر مشکلی وجود ندارد.

یگانه‌فرد تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود با توجه به کاهش شیوع بیماری کرونا و سفید شدن وضعیت استان‌ها مرزها بازگشایی شود و تبادل کالایی اتفاق بیفتد. در حال حاضر صادرات زنجان از مرزهای عراق، افغانستان و پاکستان انجام می‌شود و خودروهای حامل کالاهای صادراتی می‌توانند تردد داشته باشند.

رئیس اتاق بازرگانی استان زنجان، یادآور شد: با بهبود روند تجارت در استان قطعا زمینه اشتغال و رشد تولیدات و فعالیت‌های اقتصادی را شاهد خواهیم بود که تاثیر بسزایی در توسعه اقتصادی استان به همراه خواهد داشت.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ / ۱۲:۰۷
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 99022819909
  • خبرنگار : 50165