به گزارش ایسنا، بنابر اعلام سداد، امیرحسین داودیان، معاون توسعه کسب و کار پرداخت الکترونیک سداد گفت: این پروژه توسط واحد فروش خرد اداره شد و به رغم مشکلاتی که این استان طی ماهها به ویژه پاییز و زمستان داشت، توانستیم راه حلهایی را که برای بهبود عملکرد استان مورد بررسی قرار داده و در نظر گرفته بودیم مانند بازاریابی پوزهای غیر سدادی به کار گیریم و سهم بزرگی از پایانههایی که به حسابهای بانک ملی وصل بودند اما مربوط به پرداخت الکترونیک سداد نبودند را به سداد برگردانیم که هدف از این کار پاسخگویی بهتر به نیازهای مشتریان و نهایتاً حفظ و فراهم شدن منافع بانک ملی بود.
وی با اشاره به نتایج پروژه فروش مستقیم در بخش فروش خرد در استان فارس، تشریح کرد: افزایش سهم تراکنشی از هر مشتری، تجربه بسیار موفقی را رقم زد که در نهایت منجر شد کارکردهایی که قبلاً در استان وجود داشت دستخوش تغییر شود، همچون شرکت دادن پرسنل دفتری در موضوع فروش که باعث نگاه عمیق تر آنان نسبت به مشتری شد تا بهتر بتوانند به پشتیبانان سرویس دهند و عملکرد آنها را مشاهده کنند به این صورت که آنها را به ابزاری در مرکز تماس مجهز کردیم برای آن که بتوانند در سامانه ارتباط با مشتری پروژه تعریف کرده و با مشتریان ارتباط برقرار کنند.
داودیان در ادامه افزود: در کنار آموزشهای جامعی که در سطح استان برای پشتیبان فراهم میشود پشتیبانان برای نخستین بار با یک آموزش یکپارچه و مرتبط با فروش مواجه شدند و مهارتهای فروش آنها برای ارتباط عمیقتر با مشتری افزایش یافت.
وی تلاش و تمرکز برای جذب تراکنشها خارج ازشرکت و از محل همکاریهای استراتژیک با سایر شرکتهایی که خدمات پرداخت حضوری انجام میدهند را یکی دیگر از پروژههای سال ۹۸ دانست و گفت: نتیجه آن در سال ۹۹ مشاهده خواهد شد و تصور این است که امسال بتوانیم سهم خوبی را از این طریق به شرکت اضافه کنیم.
داودیان در خصوص افزایش سهم بازار شرکت در بخش سازمانی، تشریح کرد: برای حفظ مشتری در بخش سازمانی پروژهای داشتیم که از طریق آن، مشتریانی که در قالب مشتری دولتی به بانک مرکزی میرفتند و از تعدادشان کاسته میشد، حفظ و سهم بازار در بخش سازمانی افزایش یافت.
معاون کسب و کار پرداخت الکترونیک سداد عبور از سهم بازار ۸ درصدی را اصلیترین هدف این معاونت در سال جاری اعلام کرد و گفت: برای رسیدن به این سهم بازار که بسیار به آن نزدیک هستیم، برنامهریزیهایی انجام شده که در بخش فروش خرد تمرکز ما بر تعمیق ارتباط با بخشهای صنفی و نفوذ عمیقتر در بازار خرد خواهد بود. یعنی اقدامات سال ۹۸ چه در بخش بازاریابی حضوری چه در حوزه فروش مستقیم و چه در پروژههای استانی به صورت جدیتر دنبال خواهد شد.
وی افزود: در واقع یک هدف اساسی که برای رسیدن به هدف سهم ۸ درصدی بازار دنبال میکنیم، موضوع کیف پول ایوا و گسترش آن در کشور است و شرکتهای کوچک و بزرگی که امیدواریم در نیمه اول سال۹۹ بتوانند به کیف پول ایوا بپیوندند و به این ترتیب حداقل ۳۰ درصد از کاربرانی که در کل بازار هستند بتوانند عمده خدمات غیرحضوری مورد نیازشان را از بسترکیف پول ایوا انجام دهند.
وی ادامه داد: در بخش فروش تجاری برنامه ما این است که هر مشارکت استراتژیکی که با سایر شرکتها داشتهایم عمیقتر شود و از این طریق، حجم کسب و کارمان را بزرگتر کرده و افزایش دهیم. همچنین به دنبال تسهیل ارائه سرویسهای جانبی به مشتریانی که مکمل فروش هستند خواهیم بود که در بخش سازمانی این استراتژی همیشگی است.
داودیان با بیان اینکه برای پشتیبانی از اهداف سال ۹۹ باید چند کار اساسی انجام شود، گفت: آن چه به صورت جدی در حوزه بازاریابی روی آن تمرکز کردهایم گسترش حوزه تحقیقات بازار و بهبود هر چه بیشتر سرویس تحلیل دیتای مشتریان و بازار از جمله GIS در ارائه خدمت پرداخت حضوری و بهینهسازی شبکه پرداخت است.
وی در ادامه افزود: در بخش پرداختهای غیرحضوری هم تمرکزمان روی افزایش ارزش سرویسها و افزایش مشارکت و درگیری مخاطبان با اپلیکیشن خواهد بود، همچون برنامههای جدی از منظر برگزاری جشنواره و مشوقهایی که میتواند به صورت سیستمی لحاظ شود، کار انسانی کمتری بخواهد و در مقابل بتواند ارتباط بیشتری با کاربران برقرار کند که هم برای کاربران اپلیکیشن ایوا و هم پذیرندگان در اپلیکیشن پالس رقم بخورد.
داودیان، حفظ برتری در موتورهای جستجو و تبدیل شدن به انتخاب اول مشتریان برای خدمات غیرحضوری را از دیگر اهداف این معاونت در سال ۹۹ اعلام کرد.
انتهای رپرتاژ آگهی