مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان:

کانون پرورش فکری شهرک مدنی امسال افتتاح می‌شود

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان از پیشرفت رضایت بخش پروژه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرک شهید مدنی خبر داد و گفت: اگر پیشرفت این پروژه به همین روال ادامه داشته باشد تا پایان سال جاری شاهد افتتاح آن خواهیم بود.

بهناز ضرابی‌زاده در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: به نتیجه رسیدن فعالیت‌ها و ‌پروژه‌ها به پیگیری مسئولان همان حوزه نیاز دارد و با پیگیری‌هایی که طی چند ماه گذشته از طرف کانون انجام گرفت پروژه کانون شهید مدنی پیشرفت خوبی داشته است.

وی ادامه داد: علت به سرانجام نرسیدن این پروژه که قرار بود سال ۸۸ افتتاح شود هر آنچه بوده دیگر مهم نیست، مهم این است که در این پروژه نبض کار و تلاش می‌زند و همگی سعی می‌کنند هر چه زودتر درهای این کتابخانه زیبا به روی کودکان و نوجوانان گشوده شود.

ضرابی زاده اضافه کرد: خوشبختانه با تلاش‌های انجام شده در چند ماه‌ اخیر پروژه لالجین افتتاح شد و پروژه قهاوند نیز صددرصد تکمیل شده است و فقط به تجهیزات نیاز دارد که اگر تجهیزاتش فراهم شود تابستان امسال افتتاح می‌شود. 

وی با اشاره به اینکه به علت افزایش هزینه‌ها، پروژه کانون شهرک مدنی در سال‌های قبل راحت‌تر می‌توانست به اتمام برسد، خاطرنشان کرد: حمایت استاندار همدان از این پروژه سبب پیشرفت ساخت آن شده است.

وی با بیان اینکه استاندار همدان سال گذشته یک میلیارد تومان بودجه به پروژه کانون شهید مدنی تخصیص داد، افزود: این پروژه در دو طبقه با مساحتی نزدیک به ۱۵۰۰ متر دارای مراکز تخصصی نجوم، علوم، عکاسی، سفالگری و سالن سینما خواهد بود.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان ادامه داد: با توجه به جمعیت شهرک شهید مدنی نیاز است که هر چه سریع تر این مرکز فرهنگی هنری افتتاح شود و کودکان و ‌نوجوانان این منطقه از امکانات آن برخوردار شوند.

ضرابی زاده با اشاره به اینکه منطقه شهرک مدنی فاقد فراوانی امکانات فرهنگی و هنری است، گفت: از آنجا که در طول سال‌تحصیلی طرح کانون مدرسه در کانون اجرا می شود، مدارس این منطقه می‌توانند با کانون در ارتباط باشند و دانش آموزان بخشی از فعالیت‌های درسی خود را در این مرکز انجام دهند.

وی اضافه کرد: امروزه در کل دنیا بچه‌ها برای یادگیری دست به ‌مشاهده و آزمایش می زنند و کانون فضای بسیار خوبی برای مشاهده، تجربه و شناخت عینی دانش آموزان است چراکه کودکان و نوجوانان لازم است با شیوه‌های نوین آموزش جلو بروند و برای کانون، پرورش فکری، ارتقاء دانایی و پرورش ذوق و ‌هنر آنها در کنار هم مهم است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان در پایان گفت: پروژه شهرک مدنی می‌تواند انقلابی فرهنگی هنری در این منطقه ایجاد کند و این مرکز یکی از بهترین مراکز ما خواهد بود، این مرکز کتابخانه شماره ۷ کانون و بزرگترین کتابخانه کانون پرورش فکری استان همدان محسوب می شود.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ / ۱۴:۲۷
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 99022014230
  • خبرنگار :