به گزارش ایسنا، بنابر اعلام چاپ آقا، سلایق مختلف باعث شده که این کارتهای جذاب در طرح، رنگ و جنسهای مختلفی تهیه شوند تا هر فرد بتواند متناسب با سلیقه و مخاطب خود یکی را انتخاب کند. ما در این نوشتار به بررسی کاربرد، قیمت، طراحی و چاپ کارت دعوت و کارت پستال میپردازیم.
طراحی و چاپ کارت دعوت و پستال
کارت پستال و کارت دعوت نیز همانند دیگر محصولات چاپی دارای استانداردهای خاصی در طراحی و چاپ هستند.
میدانیم پیش از آنکه یک محصول چاپی را به چاپخانه ارسال کنیم میبایست طراحی آن را به درستی به اتمام برسانیم. در طراحی یک کارت دعوت و پستال امکان استفاده از انواع طرحها، رنگها و تصاویر جذاب و متعدد وجود دارد. همین تنوع باعث به وجود آمدن طیف وسیعی از کارت های زیبا برای مناسبت و رویدادهای مختلف شده است.
اما در این میان باید توجه داشت که به هنگام طراحی کارت های دعوت و پستال استانداردهای چاپی مورد نیاز رعایت گردد. از جمله استفاده از مد رنگی CMYK به هنگام طراحی، توجه به کفیت مناسب تصاویر و متون، درج رزولوشن مناسب چاپ و در نهایت در نظر گرفتن فاصلههایی تحت عنوان حاشیه امن و محدوده اضافه رنگ. این فاصله در حدود نیم سانتیمتر از لبه کاغذ تا طرح اصلی در نظر گرفته میشود؛ و علت آن هم این است که در عملیات پس از چاپ مانند برش و تا زدن کارت ها (کارت هایی که دو یا سه لت هستند) آسیبی به طرح اصلی وارد نشود.
پس طراحی کارت دعوت و پستال نوبت به چاپ آن میرسد. فرآیند چاپ این محصولات شامل پیچیدگی زیادی نبوده و منوط به شاخصهای چاپی که در نظر گرفته میشود تعیین میگردد.
شاخصهایی که در چاپ یک محصول مانند کارت دعوت و پستال باید به درستی انتخاب شوند به شرح زیر هستند.
- نحوه چاپ که منوط به زمان و تیراژ مورد نظر مشخص میگردد.
- جنس و گرماژ کاغذ کارت که معمولا به صورت گلاسه و یا کارتی با گرماژ 300 گرم در نظر گرفته میشود تا کیفیت بالایی در چاپ حاصل شود.
- روکش کارت که به منظور افزایش زیبایی کارت و همچنین استحکام و ماندگاری بیشتر بر روی آن قرار داده میشود و عموما در انواع سلفون مات و براق وجود دارد.
ابعاد کارت که متناسب با کاربرد و نوع کارت متفاوت بوده و به صورت مستطیلی و یا مربعی ارائه میشود.
تعداد لت یک کارت که به معنای یک صفحه و یا دو صفحه بودن آن و وجود خط تا به صورت عمودی و یا افقی است.
تعداد وجه کارت که یک رو و یا دورو بودن آن را مشخص میکند و معمولا متناسب با نوع طراحی و کاربردی که دارد در نظر گرفته میشود.
و درنهایت تیراژ چاپ که براساس تعداد مورد نظر انتخاب میگردد.
با در نظر گرفتن استانداردهای طراحی و انتخاب دقیق هر یک از شاخصهای فوق میتوان یک کارت پستال و دعوت زیبایی را داشت. البته لازم به ذکر است که پیش از هر چیز بهتر است چاپخانه مجهز و حرفهای را برای چاپ محصول خود انتخاب نماییم تا پس از چاپ از نتیجه مطلوب آن رضایت داشته باشیم.
کاربرد کارت پستال و کارت دعوت
همانطور که میدانیم کارت پستال و کارت دعوت هر یک دارای ویژگیها و کاربردهای خاص خود بوده و متناسب با سلیقه مخاطبین و مناسبت مربوطه انتخاب میگردند.
عموما از کارت پستال در مناسبت و رویدادهای مختلف به منظور بیان احساسات، تبریک و یا پیامهای خاصی استفاده میشود و کارت دعوت نیز همانطور که از نام آن پیداست برای دعوت افراد مختلف به جشن، مهمانی و یا رویدادهای گوناگون کاربرد دارد.
البته این بدان معنا نیست که صرفا کارت پستال استفاده فردی دارد. به بیان دیگر از یک کارت پستال میتوان به منظور نمایش تصاویر مختلفی در رابطه با سنت و آداب قومیتهای گوناگون، اماکن تاریخی و جغرافیایی نیز استفاده کرد.
برخی از شرکتها نیز تمایل دارند که برای مناسبتهای مختلف کارت دعوت و یا کارت پستال مخصوص به خود را داشته باشند و با انتخاب طرحی دلخواه همراه با چاپ نام تجاری خود بر روی کارت، پیام مورد نظر را به مخاطبین خود انتقال دهند.
قیمت چاپ کارت پستال و دعوت
به طور کلی عوامل مختلفی بر روی قیمت یک کارت دعوت و یا کارت پستال تاثیر میگذارد. از جمله این عوامل میتوان به موارد زیر اشاره کرد:
جنس و گرماژ کاغذی که کارت بر روی آن چاپ میشود، روکشی که بر روی طرح چاپ شده قرار میگیرد، ابعاد کارت، تعداد لت یک کارت، یکرو و یا دورو بودن کارت و در نهایت نحوه چاپ و تیراژ چاپی آن.
مجموعه تمامی موارد فوق تعیینکننده نهایی قیمت چاپ یک کارت دعوت و یا کارت پستال هستند.
با این حال باید به خاطر داشت که هیچوقت نباید کیفیت را فدای قیمت پایین کرد. پس بهتر است که پیش از هرچیز برای سفارش کارت دعوت و پستال خود یک شرکت چاپ و چاپخانه مجهز را بشناسید تا در پایاین با خیال راحت محصول چاپ شده خود را دریافت نمایید.
انتهای رپرتاژ آگهی