نماینده همدان:

بازنگری طرح‌های روستایی همدان در دستور کار قرار دارد

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی گفت: بررسی ها نشان می دهد که تبدیل روستاها به مناطق گردشگری، ایجاد زیرساخت های عمرانی و ارائه تسهیلات مناسب به روستائیان باعث مهاجرت معکوس به روستاها شده و باید از این فرصت در راستای تقویت توان اقتصادی و توسعه گردشگری استفاده شود.

حمیدرضا حاجی بابایی افزود: هم اکنون بازنگری طرح های روستایی در دستور کار قرار دارد و سال گذشته نیز با پیگیری های صورت گرفته شاهد اقدام های اساسی در عمران و آبادانی روستاهای هدف گردشگری در منطقه مرکزی شهر همدان بودیم.

وی اظهار کرد: عملیات اجرایی طرح نهضت آسفالت با 16 میلیارد تومان اعتبار سال گذشته در مسیر روستاهای هدف گردشگری بخش مرکزی همدان انجام شده ضمن اینکه ۲۱۱۳ میلیارد تومان تسهیلات بازسازی خانه های روستایی نیز پرداخت شد.

حاجی بابایی اضافه کرد: همچنین طرح بازنگری در راستای بهسازی مسیرهای گردشگری سداکباتان، امامزاده محسن (ع)، بازگشت مسیر گنجنامه و جاده چشین انجام شده است.

وی ادامه داد: ظرفیت های اقتصادی و گردشگری روستاهای همدان به ویژه در بخش مرکزی نیاز به بازنگری اساسی دارد.

نماینده همدان در خانه ملت تصریح کرد: لزوم ایجاد طرح های تشویقی در راستای توسعه اشتغال روستایی به ویژه در مناطق هدف گردشگری مورد تاکید است.

وی گفت: بهره مندی از ظرفیت شرکت های دانش بنیان در حوزه های مختلف گردشگری و اقتصادی به ویژه ایجاد خانه های بوم گردی، صنایع تبدیلی کشاورزی، محصولات دامی و فرآورده های کشاورزی حایز اهمیت است.

حاجی بابایی با قدردانی از بنیاد مسکن انقلاب اسلامی همدان در اجرای طرح های بازنگری در راستای توسعه روستانشینی و ایجاد زیرساخت های عمرانی در روستاها گفت: انتظار می رود امسال این طرح با تلاش مضاعف پیگیری شود.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ / ۱۸:۰۶
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 99021410219
  • خبرنگار : 50035