طی تذکرات اعضا شورای اسلامی شهر تبریز مطرح شد

اجرای پروژه راه آهن تبریز - میانه تصمیم نادرست تهران برای تبریز

نایب رئیس شورای اسلامی شهر تبریز در تذکر خود با اشاره به وضعیت خط راه آهن تبریز- میانه گفت: متاسفانه مسئولان برای خط راه آهن تبریز – میانه  اقداماتی ترتیب نداده و افراد غیر بومی از تهران تصمیماتی نامناسب گرفته اند، بهترین نقطه و جنوب تبریز با خطوط ریلی قفل خواهد شد.

 سونیا اندیش در صحن علنی شورای اسلامی شهر تبریز، با بیان این‌که بحث خط آهن میانه _تبریز بارها مطرح شد ولی متاسفانه تاکنون به آن توجهی نشده است، گفت: با اجرای این پروژه، جنوب تبریز  بسته می‌شود، مشاوران تهران نشین برای تبریز نقشه می‌کشند طراحی این سیستم در هیچ شهری انجام نشده است‌.

 وی ادامه داد: این سیستم به بدترین شکل ممکن طراحی شده و مسئولان امر باید برای حل این موضوع تصمیمات لازم را اتخاذ کرده و مانع از اجرای این پروژه شوند چرا که ما حافظ منافع شهروندان در اینجا هستیم.

وی در ادامه با اشاره به وضعیت بیمه رانندگان استجاری اظهار کرد: ساماندهی وضعیت بیمه این رانندگان  به واسطه شرکت‌های بیمه الزامی بوده و موجب ساماندهی وضعیت این افراد چه از لحاظ شغلی و چه از لحاظ نظم در رفت و آمد می شود.

اندیش در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به عدم رعایت مقررات ایمنی در پروژه‌های عمرانی شهر، بیان کرد: امنیت شهروندان در اجرای پروژه‌های عمرانی موضوع مهمی است که عدم رعایت آن خطرات جانی بسیاری در بر خواهد داشت.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر تبریز گفت: باید نظارت کافی در اجرای پروژه‌های عمرانی و پروتکل‌های ایمنی انجام شود.

وی افزود: بحث اصلاح هندسی معابر از سری موضوعات دیگر است که سازمان ترافیک با ورود به این موضوع مشکلات را حل کند.

غلامحسین مسعودی ریحان-عضو شورای اسلامی شهر تبریز نیز در تذکر خود، گفت: یکی از وظایف مهم شورا نظارت بر عملکرد شهرداری  و مصوبات شورا است که از چند طریق انجام می‌شود.

وی تاکید کرد: اگر این تذکرات و تحقیقات انجام نشود با عملکردهای ناشایستی مواجه خواهیم شد، شایسته است این تذکرات مورد توجه قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: بنده تا کنون چندین مورد تحقیق و تفحص و مکاتباتی در این راستا انجام داده‌ام ولی تاکنون نتیجه و جوابی دریافت نکرده‌ام.

مسعودی ریحان افزود: این بی نتیجه ماندن یعنی انفعال شورا و در این صورت ما نباید هیچ تذکری بدهیم.

محمد حسن اسوتچی-عضو شورای اسلامی شهر تبریز نیز در ادامه با بیان این‌که اگر  وضعیت جلسات شورا این گونه پیش رود احتمالا خاطرات تلخی را شاهد خواهیم شد، گفت: نامه ای که با امضای رئیس شورای اسلامی شهر تبریز ارسال شده، ۵۵ روزی می‌شود که بی پاسخ مانده است که در صورت ادامه این روند شخصاً دیگر صبوری نخواهم کرد و در حیطه قانونی با روال خودم کارها را پیش می برم.

وی افزود: در خصوص تبدیل وضعیت اخباری مبنی بر اعمال سهم برای تبدیل وضعیت به گوش ما رسیده است که اگر شایعه است اعضا آن را اعلام کنند.

 عضو شورای اسلامی شهر تبریز گفت: ما در اداره شهرداری مانده‌ایم و فعلا لازم است که به اداره شهرداری بپردازیم تا نوبت به شهر برسد.

وی افزود: لازم است خروجی برنامه های پنج ساله، بیست ساله و غیره در سطح شهر برای شهروندان مشهود شود.

فریدون بابایی اقدم-رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورا، نیز ضمن تبریک بزرگداشت هفته معلم و روز کارگر، گفت: این موضوع را در جلسات غیر حضوری و وبینار نیز عنوان کرده‌ام که چهار نقطه از اتوبان پاسداران در حال نشست بوده که این امر می‌تواند باعث برخی خسارات جانی و مالی شود.

وی افزود: این اتوبان مورد توجه شهردار تبریز بوده و سریعا اقدامات لازم در این خصوص انجام دهد.

بابایی اقدم تاکید کرد: همچنین برخی از شهروندان از قطع درختان در تقاطع ارتش گلایه می‌کنند که با توجه به نام گذاری سال ۹۹ به عنوان سال فضای سبز، باید جلوی این اقدامات گرفته شود.

وی با اشاره به ساخت و سازهای غیر مجاز در شهر، اظهار کرد: در خصوص ساخت و ساز غیر مجاز هم باید اقداماتی ترتیب داده شود تا شاهد مشکلات شهری نباشیم.

وی افزود: قرار بود شعبه رسیدگی به تخلفات دایر شود لطفا این موضوع  نیزبه جد پیگیری شود.

وی با بیان این‌که قرار بود لیستی از متخلفین ساخت و ساز غیر مجاز گرفته شود، گفت: از شهردار تبریز تقاضا دارم در تمامی مشکلات شهری با سایر نهاد ها همکاری داشته باشیم تا جلوی هرج و مرج شهری گرفته شود.

وی گفت: با توجه به عدم توجه به تذکرات در صورت ادامه این روند حق قانونی خودم میدانم که اگر حقی از مردم ضایع شود، علیه شهرداری اقدام‌ خواهم کرد.

کریم صادقزاده نیز در تذکر خود با اشاره به نامه ای در ارتباط با وقایع اخیر شهرداری و دستگیری شهردار یکی از مناطق، گفت: خواستار برگزاری جلسه ای در این خصوص هستم تا شفاف سازی‌ها انجام شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: بحث تبدیل وضعیت به صورت واقعی و توام با عدالت اجرایی شود و در غیر این صورت باید صادقانه به کارگران بگوییم که دلایل عدم تبدیل وضعیت چه بود و چه شد.

صادقزاده با اشاره به مشکلات صنفی بیمه ای مربیان شهرداری، گفت: باید در این راستا اقداماتی ترتیب داده شود تا تکلیف آنان نیز مشخص شود.

وی با اشاره به نامه برخی از کارکنان شهرداری در خصوص عدم اجرای عدالت در امور اداری در پرداخت مزایا به همه کارکنان، گفت: جمعی از کارگران شهرداری نامه ای نوشته اند تا به مشکلات آنان نیز رسیدگی شود.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ / ۱۷:۳۰
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 99021410207
  • خبرنگار :

برچسب‌ها