تأکید ابوالغیط بر اهمیت نقش اروپا در مقابله با طرح الحاق اراضی فلسطینی

دبیرکل اتحادیه عرب بر اهمیت نقش اروپا در مقابله با تلاش‌های رژیم صهیونیستی برای الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری و غور اردن تأکید کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از روزنامه الیوم السابع، احمد ابوالغیط، دبیرکل اتحادیه عرب در تماس تلفنی با جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا نسبت به خطر سیاست‌های رژیم صهیونیستی درباره الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری و غور اردن هشدار داد.

وی گفت: چنین اقدامی به بحرانی منجر می‌شود که پیامدهایی برای تمام منطقه خواهد داشت و این در حالی است که ما به یکپارچه کردن تلاش‌ها و پایان دادن به نزاع‌ها برای مقابله با کرونا و تبعات آن نیاز داریم.

ابوالغیط گفت: نقش اروپا در این زمینه محوری است. جهان عرب بر حس مسئولیت و شفافیت اتحادیه اروپا حساب باز می‌کند. باید در این مرحله این پیام را به اسرائیل رساند که سیاست مشروع کردن اشغالگری و شهرک‌سازی از سوی کشورهای اروپایی و جامعه جهانی قابل قبول نیست به ویژه اینکه عواقب این سیاست‌ها و بی ثباتی ناشی از آن متوجه همگان خواهد شد.

ابوالغیط بر همبستگی اتحادیه عرب با کشورهای اروپایی که به دلیل شیوع کرونا با مشکلات بهداشتی و اقتصادی مواجه شده‌اند تاکید کرد.

وی گفت که اطمینان دارد اروپا به سرعت از این بحران عبور خواهد کرد.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ / ۱۵:۴۲
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 99021007608
  • خبرنگار : 71516