فرماندار:

اسدآباد مستعد تبدیل شدن به قطب گلخانه‌ای استان است

فرماندار شهرستان اسدآباد گفت: اسدآباد مستعد تبدیل شدن به قطب گلخانه ای استان بوده و می تواند در این راستا نقش آفرینی کند.

مجید درویشی سه شنبه ۹ اردیبهشت ماه در حاشیه بازدید از نخستین بانک نشاء بخش خصوصی اسدآباد و نیز شهرک گلخانه ای پردیس، اظهار کرد: در سند توسعه راهبردی استان طی سال ۹۸ تا ۱۴۰۰ در بازه زمانی سه ساله ۲۰۰ هکتار کشت گلخانه ای در سطح استان هدفگذاری شده که سهمیه اسدآباد از این میزان برنامه سند راهبردی هشت هکتار بوده اما با توجه به کلنگ زنی دو طرح گلخانه ای ۴۰ و ۱۰۰ هکتاری سال گذشته در شهرستان و به طور قطع با آغاز عملیات اجرایی و تکمیل و بهره برداری این دو طرح بزرگ گلخانه ای اسدآباد بیش از سهمیه تعهد شده خود را محقق خواهد کرد و با این روند اسدآباد می تواند قطب گلخانه ای استان باشد و در این امر نقش آفرینی کند.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان اسدآباد هم میزان فضای گلخانه ای شهرستان را در حال حاضر ۲۳ هکتار برشمرد و تصریح کرد: در سند چشم انداز سهمیه تعهد سال گذشته شهرستان هشت هکتار بوده که از این میزان سهمیه تعهد ۷.۵ هکتار برابر با ۹۰ درصد اجرایی شده است.

سقراط بیرنگ سهمیه تعهد امسال شهرستان در بحث احداث گلخانه را هشت هکتار عنوان کرد و گفت: شهرک گلخانه ای پردیس اسدآباد شامل ۲۱ هکتار دارای ۳۰ واحد قطعه بندی شده بوده که از این تعداد در حال حاضر ۱۸ واحد فعالیت دارند.

وی در ادامه با اشاره به نخستین بانک نشاء شهرستان توسط بخش خصوصی یادآور شد: در یکی از فضاهای گلخانه ای بخش خصوصی، نشاء مورد نیاز کشاورزان شامل گوجه فرنگی، فلفل، بادمجان، هندوانه و بامیه تولید شده و از ۱۰ اردیبهشت ماه براساس قرارداد منعقد شده این بانک نشاء با کشاورزان، نشاء مورد نیاز کشاورزان تحویل آنها داده خواهد شد.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان اسدآباد در پایان خاطرنشان کرد: بذر نشاء توسط دولت به صورت یارانه دار به گلخانه ارائه و گلخانه با کشاورزان برای تحویل نشاء قرارداد لازم را انعقاد کرده است.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ / ۱۳:۴۵
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 99020906557
  • خبرنگار :