یک مسئول خبر داد:

وجود ۱۰ درصد انحراف در پرداخت تسهیلات روستایی در خراسان شمالی

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی از وجود ۱۰ درصد انحراف در پرداخت تسهیلات روستایی در این استان خبر داد.

 حسن نوری در نشست خبری که در تاریخ هشت اردیبهشت در محل این اداره کل برگزار شد، با اشاره به شیوع ویروس کرونا گفت: پنج هزار نفر در خراسان شمالی برای دریافت بیمه بیکاری ثبت نام کرده اند.

وی با بیان اینکه پیش از شیوع ویروس کرونا در سال‌های گذشته تعداد متقاضیان بیمه بیکاری کمتر بوده است، تاکید کرد: در سال‌های گذشته هزار و 100 نفر متقاضی بیمه بیکاری وجود داشته است و در سال جاری به علت ابتلا به کووید ۱۹ این تعداد افزایش داشته است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی تصریح کرد: کارگران فصلی و سرگذر که در استان شناسایی شدند و با توجه به شرایط شیوع ویروس کرونا نباید در سرگذر حضور می‌داشتند، 360 نفر بودند و موضوع معیشت این افراد مطرح بود و تصمیم داشتیم تا حمایت از این افراد انجام شود.

وی با تاکید براینکه در شرایط پیش از شیوع ویروس کرونا این تعداد بیشتر بوده است، اظهار کرد: این تعداد پیش از شیوع این ویروس بیش از هزار نفر بوده است و تامین معیشت این افراد نیز کار دشواری بود تا اینکه رزمایش مواسات شروع شد و تمام دستگاه‌ها قشرهای آسیب‌پذیر خود را اعلام کردند.

نوری در رابطه با پرداخت تسهیلات روستایی، تاکید کرد: در ارزیابی پرداخت تسهیلات روستایی تنها 10 درصد انحراف وجود داشته است.

وی افزود: 12 طرح معادل 220 میلیارد تومان انحراف داشته است که پیگیر این مسئله برای برگرداندن تسهیلات هستیم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: با آغاز شیوع ویروس کرونا  پیش‌بینی تعدیل نیروی انسانی را در استان داشته ایم اما اگر این موضوع ادامه پیدا کند به طور قطع مشکلات بسیاری ایجاد می‌شود.

وی در رابطه به کارگیری اتباع خارجی در استان، بیان کرد: خراسان شمالی از جمله استان‌هایی است که به کارگیری اتباع خارجی در استان ممنوع است و در سال 98 گزارشی مبنی بر به کار گیری اتباع خارجی وجود نداشته است.

وی با تاکید بر بازرسی‌های واحدهای کارگری، اظهار کرد: در سال 98، 48 حادثه ناشی از کار وجود داشته است که کارگران ساختمانی را حادثه بیشتر تهدید می‌کند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: بجنورد به عنوان یکی از شهرهای استان است که بیشترین حادثه ناشی از کارگری ساختمانی در آن رخ داده است.   

انتها پیام

  • دوشنبه/ ۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ / ۲۰:۴۹
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 99020805958
  • خبرنگار :