به نقل از ساینس، بیانیه یونسکو با تاکید بر اختلاف شگفتانگیز دیجیتال بین ثروتمندان و فقرا اعلام کرد: 43 درصد از جوانان در خانه دسترسی به اینترنت ندارند.
میلیاردها نفر در سراسر جهان تقریبا یکشبه مجبور به خانهنشینی و دورکاری شدند.
برای برخی کودکان و معلمان، تعطیلی مدارس و گذراندن دورههای آنلاین و ارزیابی بهصورت آنلاین، مشکلساز شده است و بر اساس آمار منتشرشده یونسکو، تقریبا نیمی از دانشآموزان مدارس و دانشگاهها در سراسر جهان از دسترسی به رایانه، اینترنت و یا گوشی هوشمند محروم هستند.
محققان اظهار کردند: در برخی از کشورها هم که مشکل دسترسی به اینترنت و رایانه ندارند، این نوع آموزش(انتقال سریع به یادگیری آنلاین) برای معلمان هم چالشبرانگیز بوده و برای مناطقی که دسترسی به فناوریهای اطلاعاتی و سایر روشها کمتر است، این روش یادگیری دشوارتر یا غیرممکن خواهد بود.
مدارس و دانشگاهها در 191 کشور جهان بستهشده است.تقریبا 826 میلیون دانشآموز، رایانه خانگی ندارند و حدود 706 میلیون نفر هم فاقد دسترسی به اینترنت هستند و این عدم دسترسی، یادگیری از راه دور را غیرممکن میکند.
در بیانیه یونسکو آمده است که اختلافات در کشورهای کمدرآمد بیشتر است و در کشورهای جنوب صحرای افریقا 89 درصد دانشآموزان به رایانه خانگی دسترسی ندارند و 82 درصد هم امکانات دسترسی به اینترنت ندارند.
البته در برخی از موارد که دسترسی به رایانه و یا حتی برق ممکن نیست، بسیاری از دانشآموزان و دانشجویان گوشیهای هوشمند ارزانقیمت دارند و این دستگاهها مناسب یادگیری نیستند و ازآنجاییکه سرعت اینترنت در برخی از مناطق پایین است، دانشآموزان با مشکلاتی برای یادگیری الکترونیکی مواجه هستند.
اُدره آزولِه، مدیرکل یونسکو اظهار کرد: ادامه تحصیل و یادگیری نمیتواند به آموزش آنلاین محدود شود و باید از سایر گزینهها مانند برنامههای رادیویی و تلویزیونی در جامعه و روشهای خلاقانه یادگیری نیز استفاده شود.
انتهای پیام