بانوان همدانی پشت خط ۱۲۳ در روزهای کرونایی

مسئول اورژانس اجتماعی اداره کل بهزیستی استان همدان گفت: بانوان بیشترین تماس را با اورژانس اجتماعی بهزیستی(۱۲۳) در حوزه حمایت طلبی داشتند.

ناصر شایگان در گفت‌وگو با ایسنا، درباره فعالیت های این مجموعه در روزهای سخت کرونایی، اظهار کرد: با شیوع کروناویروس و براساس بیانیه وزارت بهداشت مبنی بر قرنطینه های خانگی و احتمال افزایش خشونت های خانگی، خط های پاسخگویی اورژانس اجتماعی افزایش یافت تا در صورت نیاز خدمات تخصصی انجام پذیرد.

وی افزود: گندزدایی و ضدعفونی مناطق اسکان غیررسمی با پیگیری پایگاه و از طریق دستگاه های مرتبط و توزیع بروشورهای آگاه سازی در راستای آموزش افراد در زمینه خودمراقبتی در برابر کروناویروس از دیگر اقدامات این مجموعه بود.

شایگان با اشاره به گروه حساس کودکان کار، تأکید کرد: کودکان کار از جمله گروه های حساس تحت پوشش بهزیستی هستند که به شدت در معرض ابتلا به کروناویروس هستند از این رو ۴۵۰ بسته بهداشتی شامل ماسک، دستکش یکبار مصرف و مواد ضدعفونی کننده قبل از عید نوروز در اختیار این افراد قرار گرفت.

وی ادامه داد: از ابتدای سال تاکنون نیز تعداد ۱۷۰ بسته بهداشتی ویژه کودکان کار در یک مرحله توزیع شده و باتوجه به میزان حضور کودکان در خیابان مراحل بعدی اجرایی می شود تا نگرانی ما از ابتلای این کودکان به کرونا برداشته شود.

شایگان با بیان اینکه مشاوران اورژانس اجتماعی در سه شیفت دونفره در ایام اسفند و فروردین فعال بودند، اعلام کرد: تعداد خطوط ۱۲۳ در این دوران از سه خط در شیفت صبح به پنج خط و در شیفت عصر از دو خط به چهار خط افزایش پیدا کرد.

وی تصریح کرد: آمار تماس با اورژانس اجتماعی در فروردین ماه امسال ۷۰۰ مورد مرتبط با وظایف خط ۱۲۳ بوده که از این میزان ۱۰ درصد در ارتباط با خشونت های خانوادگی مانند کودک آزاری و همسرآزاری بوده است و بانوان بیشترین تماس را با اورژانس اجتماعی بهزیستی(۱۲۳) در حوزه حمایت طلبی داشتند.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ / ۰۹:۵۱
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 99020301873
  • خبرنگار :