«زندگی حشره‌ای» در راه است

رمان «زندگی حشره‌ای» نوشته‌ ویکتور پلوین با ترجمه‌ زینب یونسی منتشر می‌شود.

به گزارش ایسنا،در معرفی نویسنده «زندگی حشره‌ای» آمده است: ویکتور پلوین از جریان‌سازترین، محبوب‌ترین و جنجالی‌ترین نویسندگان حال حاضر روسیه است. او که منتقد سرسخت سیاست‌های دولت است، هم اکنون در آمریکا زندگی می‌کند. پلوین در کارنامه‌ دوره‌های کاری ادبی خود آثار تخیلی و پست مدرن متعددی دارد، آثاری که او را به یکی از شاخص‌ترین نویسندگان پست مدرن روسیه تبدیل کرده و جوایز فراوانی برایش به ارمغان آورده است. کتاب‌های پلوین به زبان‌های گوناگون ترجمه شده و از همین جهت نویسنده‌ای شناخته شده در دنیاست. همچنین با الهام از کارهای او چند فیلم ساخته شده از جمله «انگشت کوچک بودا» و «نسل پی» و بارها نمایش‌هایی از روی آثارش اجرا شده است. از این نویسنده، رمان«اومون را»‌، به دست پیمان خاکسار از روی ترجمه‌ انگلیسی اثر برگردانده شده و توسط نشر چشمه منتشر شده است.
 همچنین در توضیح رمان عنوان شده است: دومین کتاب پلوین «زندگی حشرات»، که از آثار مطرح این نویسنده محسوب می‌شود، توسط زینب یونسی و با تایید وکیل پلوین به فارسی ترجمه شده است. این کتاب که با نام «زندگی حشره‌ای» در ایران منتشر خواهد شد، در پانزده برداشت به زندگی حشره-انسان‌هایی می‌پردازد که زیستی میانه‌ انسان و حشره دارند.

در این رمان پلوین با زبانی ساده، روایتی پیچیده شده در اسطوره و تاریخ و سیاست و فلسفه و عرفان را با ارجاع‌های بسیار به ادبیات، در شمایلی پست‌مدرن بیان می‌کند. در «زندگی حشره‌ای»، زمان و مکان و انسان و حشره درهم می‌آمیزد و آمیزه‌ای گیرا و خواندنی پدید می‌آورد. هر برداشت همچون جزیره‌ای‌ست در دریای رمان که به یکدیگر مربوط می‌شوند و برهم تاثیر می‌گذارند. روایت در این کتاب سرشار از طنز و تراژدی و بهت و ماجراست. کتابی که خواندن آن دریچه‌ای متفاوت از ادبیات معاصر روس را پیش روی خواننده ایرانی می‌گذارد. این رمان چشم و زبانی‌ست که با نگاهی انتقادی، فرهنگ مردم و سیاست‌های شوروی و روسیه پس از فروپاشی را می‌نگرد و بازتاب می‌دهد.

رمان «زندگی حشره‌ای» در ۲۴۰ صفحه توسط انتشارات نیلوفر بزودی وارد بازار کتاب می‌شود.

انتهای  پیام
 

  • سه‌شنبه/ ۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ / ۱۱:۵۱
  • دسته‌بندی: ادبیات و کتاب
  • کد خبر: 99020201194
  • خبرنگار : 71573