بنگلادش ۷ روستا را به مدت ۱۴ روز بست

به دنبال شکستن مقررات قرنطینه و حضور ده‌ها هزار نفری مردم در مراسم تدفین یک شخصیت مذهبی محبوب، دولت بنگلادش اقدامات برای کنترل هفت روستای این کشور را تشدید کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، تجمع گسترده در منطقه «براهمانباریا» در ۶۰ کیلومتری شرق داکا، پایتخت بنگلادش نگرانی‌ها در مورد افزایش شیوع کرونا در این کشور ۱۶۰ میلیونی را که از لحاظ بهداشتی و زیرساخت‌های پزشکی به شدت فقیر است، دوچندان می‌کند.

یک اقسر پلیس محلی گفت: به تمامی ساکنان در هفت روستا دستور داده شده برای ۱۴ روز  آینده در تمام مدت در خانه بمانند تا ما بتوانیم مبتلایان احتمالی به این ویروس در جریان این تجمع را شناسایی کنیم.

پلیس انتظار چنین جمعیتی را برای این مراسم نداشت. مردم به این ترتیب مقررات قرنطینه را که برای چند هفته است اجرا شده، زیر پا گذاشتند. رسانه‌های محلی گفته‌اند، تعداد کمی از شرکت‌کنندگان ماسک داشتند.

دولت بنگلادش دو افسر ارشد پلیس را به دلیل عدم موفقیت در جلوگیری از تجمع مردمی در مراسم تشییع مولانا جبیر احمد انصاری که به دلیل سرطان درگذشت، برکنار کرده است. 

بنگلادش تاکنون ۲۴۵۶ مورد قطعی ابتلا به کرونا ویروس و ۹۱ مورد فوتی گزارش کرده است. دولت تا ۲۵ آوریل مقررات قرنطینه اعمال کرده است اما بسیاری از مردم از جمله کارگران مقررات را زیر پا گذاشته و به دلیل مشکلات اقتصادی به خیابان‌ها رفته‌اند.

رهبران مذهبی به مردم اجازه حضورهای کم‌جمعیت در مساجد را به رغم خطر ابتلا و هشدارهای جدی از سوی نخست‌وزیر داده‌اند. بسیاری از مردم در نماز جمعه شرکت می‌کنند و آغاز ماه رمضان در پایان هفته جاری فشارها بر دولت را مضاعف خواهد کرد.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ / ۱۵:۴۱
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 99020100649
  • خبرنگار : 90057