بیش از 1000ساعت ضدعفونی معابر شهری؛ رای جدید جایگزین حبس در سلماس

محسن مرادی اوجقاز ، رئیس شعبه ۱۰۳ شهرستان سلماس در بررسی پرونده‌ای حکم جایگزین بیش از ۱۰۰۰ ساعت ضدعفونی معابر شهری به‌جای مجازات حبس و تهیه کیت های حفاظت فردی و مواد ضدعفونی کننده جهت درمان بیماران کرونایی را برای متهم صادر کرد.

طبق احکام صادره ، با هماهنگی شهرداری سلماس و اداره بهداشت ، فرد متهم باید با تهیه مواد ضد عفونی کننده وبهداشتی ،خدمات عمومی رایگان ضدعفونی سطح شهر با مواد شوینده و ضد عفونی کننده انجام دهد.

این قاضی سلماسی در گفت و گو با ایسنا با اشاره به فواید آرای مجازات جایگزین حبس گفت: این نوع رأی کارآمد هستند به طوریکه عیوب زندان را ندارند و ارتباط بین مجرم و اجتماع را از بین نمی‌برد و نیز عادلانه‌ و در نهایت متناسب‌تر هستند؛ چرا که تدابیری همسو با شخصیت و تخصص متهم و نوع جرایم ارتکابی اتخاذ می شود، و از نظر اثربخشی نیز نرخ تکرار جرم کاهش می‌یابد.

وی ادامه داد: صدور حکم جایگزین علاوه بر مردم برای متهمین نیز جاذب و اثربخش بوده و امکان اصلاح و بازپذیری مجرم به جامعه را مهیا می‌کند. 

این قاضی با اشاره به لزوم همکاری همه ادارات و نهادها به مجموعه بهداشت و کادر درمان برای مقابله با بیماری منحوس کروناویروس، گفت: کمک به کادر زحمتکش درمان بیمارستانها در خط مقدم مقابله با کرونا وظیفه همه ماست و امیدواریم بتوانیم با چنین اقداماتی بخشی هرچند کوچک از نیازهای این عزیزان را برطرف کرده و بتوانیم به بیماران کرونایی نیز کمک کنیم.

انتهای پیام

  • پنجشنبه/ ۲۸ فروردین ۱۳۹۹ / ۱۳:۵۸
  • دسته‌بندی: آذربایجان غربی
  • کد خبر: 99012816703
  • خبرنگار :