فراخوان ارسال مقاله با موضوع "فلسفه و بحران کرونا"

مدیر گروه فلسفه دانشگاه تبریز با اشاره به فراخوان ارسال مقاله با موضوع "فلسفه و بحران کرونا"، گفت: بخشی از مقالات در شماره ۳۱ مجله علمی پژوهش‌های فلسفی تابستان ۹۹ این گروه، به بررسی دیدگاه و تحلیل‌های فلسفی درباره کرونا و بحران ناشی از آن در ابعاد مختلف زندگی انسان امروزی می‌پردازند.

دکتر محمد اصغری در گفت‌وگو با ایسنا در تشریح این خبر اظهار کرد: علاقه‌مندان به ارسال مقاله به مجله علمی پژوهش‌های فلسفی دانشگاه تبریز می‌توانند مقالاتشان را تا ۳۱ خرداد ماه به آدرس اینترنتی https://philosophy.tabrizu.ac.ir/contacts?_action=login ارسال کنند.

وی، بیان کرد: مجله پژوهش‌های فلسفی دانشگاه تبریز به عنوان مجله برتر علوم انسانی در جشنواره بین‌المللی فارابی انتخاب شده است و به سه زبان فارسی انگلیسی و فرانسه منشر شده و همچنین در پایگاه‌های بین‌المللی نمایه شده است.

وی با اشاره به محورهای فراخوان فلسفه و بحران کرونا، بیان کرد: فلسفه و مسئله روز کرونا، آیا کرونا و بحران آزمونی نظری برای علوم انسانی است؟، معنای زندگی در سایه کرونا، مرگ اندیشی در سایه کرونا، ارتباط با دیگری، کرونا و اخلاق و کرونا و مفهوم پیشرفت بشر از جمله محورهای این فراخوان به شمار می‌آیند.

دانشیار گروه فلسفه دانشگاه تبریز، کرونا به مثابه شر، امید شخصی و امید اجتماعی و کرونا، دین و مسئله کرونا، مفهوم عدالت و کرونا، نگاه اگزیستانسیالیستی به کرونا، چالش فلسفه سنتی با کرونا و ... را از دیگر محورهای فرا خانه این فراخوان، عنوان کرد.

 وی خاطرنشان کرد: محورهای این فراخوان محدود به محورهای اعلام شده نیستند و فیلسوف و محققان حوزه فلسفه می‌توانند تحلیل‌های خود را در قالب مقاله حداقل ۵۰۰۰ کلمه از طریق سایت اصلی ژورنال ارسال کنند.

وی، افزود: مقالات بلافاصله پس از دریافت، در فرایند داوری قرار می‌گیرند و مقالات پذیرفته شده در تیر ماه ۹۳ در شماره ۳۱ منتشر خواهد شد.

اصغری، متذکر شد: علاقه مندان می‌توانند از طریق پست الکترونیکی philosophy@tabrizu.ac.ir با دبیرخانه ارتباط داشته باشند.

وی، بیان کرد: بیماری کرونا نه تنها بحرانی جهانی در عرصه اقتصادی بوده، بلکه در عرصه زندگی شخصی آدمیان و رابطه آن‌ها با دیگران و در عرصه علمی، اخلاقی مذهبی و فرهنگی نیز بحران به وجود آورده است.

وی، اضافه کرد: این بحران، باز اندیشی و باز تعریف بسیاری از مفاهیم از قبیل مرگ اندیشی، قدرت، عدالت و امید را ایجاب می‌کند.

اصغری در خاتمه یادآور شد: علوم انسانی و در راس این علوم، فلسفه با نگاه جهان شمول و عمیق خود می‌تواند بحران کرونا را تحلیل کرده و مورد ارزیابی قرار دهد.

انتهای پیام

  • پنجشنبه/ ۲۸ فروردین ۱۳۹۹ / ۱۱:۴۱
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 99012816578
  • خبرنگار : 50004