سالک:

ضلعِ اصلی طرح فاصله گذاری اجتماعی مردم هستند/پروتکل مشاغل برای برآورد میزان خسارت تهیه شود

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: ضلع اصلی اجرایِ طرح فاصله گذاری اجتماعی، مردم هستند که خوشبختانه ملت ایران دارای بصیرت کافی است.

احمد سالک در گفت و گو با ایسنا در خصوص طرح فاصله گذاری اجتماعی، اظهار کرد: قبل از هر چیز باید از ستاد ملی مبارزه با کرونا، پزشکان، پرستاران، بسیجیان و طلاب که به خوبی در صحنه هستند تشکر کنیم و همچنین مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا را جدی بگیریم.

وی افزود: اجرای خوب طرح فاصله گذاری اجتماعی به چند عامل بستگی دارد که یکی از این عوامل، اجرای دقیق پروتکل‌های ستاد مبارزه با کرونا از سوی مردم است، پس عامل اصلی تحقق این طرح مردم هستند. هرچه فاصله گذاری اجتماعی را بهتر رعایت کنند کنترل ویروس کرونا آسان‌تر خواهد شد.

وی افزود: عامل دوم در تحقق طرح فاصله گذاری اجتماعی، عملکرد ناظران این طرح است. به هر حال دستگاه‌هایی ناظر اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی هستند. مدیران بخش های مختلف صنعتی، حمل و نقل و ... باید نظارت دقیق و جدی بر اجرای صحیح طرح فاصله گذاری اجتماعی داشته باشند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: عامل سوم در ارتباط با تحقق طرح فاصله گذاری اجتماعی شناسایی دقیق ماهیت ویروس کرونا است به این معنا که محققان و دانشمندان کشورمان باید هر چه زودتر داروی کرونا را تولید کنند و حتی در جهت تولید واکسن این ویروس گام بردارند. بنابراین حتی اگر مردم همه موارد را رعایت کنند و پروتکل‌های بهداشتی هم اجرا شود، اما داروی مقابله با این ویروس کشف نشود کرونا ریشه کن نخواهد شد.

سالک با بیان اینکه نمی‌توان مردم را برای همیشه در منزل نگه داشت، گفت: در این صورت تمام مشاغل و اقتصاد کشور دچار ضربه جدی خواهد شد. مدیریت کشور باید به گونه‌ای باشد که ضمن اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی مشکلات اقتصادی ناشی از کرونا را هم حل کند.

این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: بنابراین ضلع اصلی اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی خودِ مردم هستند که خوشبختانه ملت ایران دارای بصیرت کافی است. در ۱۳ فروردین هیچ کس از منزل خود خارج نشد و این اطاعتِ تشکیلاتیِ ولایی را شما در هیچ کجای دنیا نمی‌توانید پیدا کنید. اطلاع رسانی دقیق باید به مردم شود تا آنان باز هم اصول بهداشتی را بهتر رعایت کنند.

وی افزود: باید با تهیه پروتکل‌های مخصوص هر شغلی میزانِ خسارت وارد شده به هر یک از مشاغل را بررسی دقیق کرد تا بتوانیم ضربات اقتصادی ناشی از کرونا را جبران کنیم.

سالک خاطرنشان کرد: مدیریت بیماری کرونا در ایران در مقایسه با سایر کشورهای دنیا قابل قبول بوده، هر چند ممکن است نواقصی هم داشته باشیم، اما در جمع‌بندی کلی، مسیر مبارزه با ویروس کرونا را خوب پیش رفتیم.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۲۶ فروردین ۱۳۹۹ / ۱۷:۰۰
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 99012615446
  • خبرنگار :