حماس پیشنهاد رژیم صهیونیستی برای مبادله اسرا را بررسی می‌کند

رهبر برجسته جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) اعلام کرد، رهبران این جنبش پیشنهاد رژیم صهیونیستی در خصوص امضای معامله جدیدی برای تبادل اسرا را بررسی می‌کنند.

به گزارش ایسنا، محمود الزهار، رهبر برجسته جنبش حماس در گفتگوی ویژه با روزنامه "فلسطین" خاطرنشان کرد، جنبش حماس شروط خود و اسامی اسرایی که نزد آنها برای آزادی الویت دارند، به ویژه اسرای بیمار و سالخورده را مشخص کرده است.
الزهار همچنین تصریح کرد: هدف جنبش حماس اساساً آزادی اسرا به هر نحوی است و حماس از یک دوره طولانی پیگیر آن بوده است که مهمترین آن در سال 2011 در جریان معامله مبادله با اسرا (وفاداری به آزادگان) صورت گرفت.

وی در ادامه افزود، وضعیت اسرای فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی بسیار خطرناک است و حماس تلاش خود را برای آزادی آنها دو برابر کرده است.

این رهبر جنبش حماس ضمن تاکید بر تلاش و همکاری برای آزادی اسرای فلسطینی، گفت: جنبش حماس برای امضای یک معامله مبادله متوازن به منظور تحقق اهداف و خواسته‌های خود تلاش می‌کند به گونه‌ای که رژیم اشغالگر دستاوردی به ضرر اسرای فلسطینی به دست نیاورند.
الزهار همچنین عنوان داشت: ما هرگز نمی خواهیم که این امر، تلاشی از سوی طرفهای اسرائیلی برای تسویه حساب شخصی یا بهره جویی از آن در موضوع تشکیل دولت جدید باشد و اجازه نخواهیم داد که این مسأله به یک بازی سیاسی تبدیل شود که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل بخواهد از مسأله اسرای فلسطینی برای تقویت جایگاه خود سوءاستفاده کند.
محمود الزهار تاکید کرد که جنبش حماس امیدوار است طرف صهیونیستی برای انجام مبادله اسرا جدیت داشته باشد.
وی همچنین اظهار داشت، آزادی اسرا برای ما عید قلمداد می شود و بهای آزادی آنان تحویل نظامیان یا اجساد مفقود شدگان یا چیزهای دیگری است که نزد ما (گردانهای عزالدین قسام شاخه نظامی حماس) است.
الزهار گفت، ما به دنبال اقدامات مثبت رژیم صهیونیستی در این زمینه هستیم و آن زمان باید حسن نیت و جدیت خود را نشان دهند و آن را اعلام کنند.
وی ادامه داد، هدف جنبش حماس دست یابی به توافق مبادله اسرا به منظور نجات دادن اسرا از وضعیت سخت کنونی است و اگر رژیم صهیونیستی هم این را می‌خواهد، باید وارد مذاکراتی جدی جهت بررسی جزئیات کامل این قرارداد شود.
این رهبر جنبش حماس در خصوص نرمش‌های جزئی حماس برای پیشبرد معامله مبادله اسرا گفت، مسائل اصولی و اولیه‌ای وجود دارند که نمی‌توان از آن گذشت اما مسائلی وجود دارد که می‌توان نرمش‌هایی نشان داد اگر طرف مقابل نیز در این زمینه نرمی نشان دهد.
انتهای پیام

  • شنبه/ ۲۳ فروردین ۱۳۹۹ / ۱۲:۱۰
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 99012312664
  • خبرنگار : 71588