نروژ ممنوعیت‌های کرونایی را «به تدریج» برمی‌دارد

نروژ به عنوان یکی از کشورهای اروپایی که برای کنترل گسترش ویروس کرونا ممنوعیت‌هایی را وضع کرده،‌ اکنون به دنبال لغو تدریجی این ممنوعیت‌هاست.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، قرنطینه کرونایی نروژ، اقتصاد این کشور را دچار مشکل کرده و باعث اخراج صدها هزار تن شده است.

ارنا سولبرگ، نخست‌وزیر نروژ در یک نشست خبری گفت:‌ ما با هم این ویروس را کنترل می‌کنیم و می‌توانیم وضعیت را به تدریج به قبل برگردانیم.

روز دوشنبه وزیر بهداشت این کشور اعلام کرد که اپیدمی این ویروس در نروژ تحت کنترل است و به نرخ پایین و آرام انتقال آن اشاره کرد.

محدودیت‌های کنونی در این کشور که تا ۱۳ آوریل سال جاری برقرار است، شامل تعطیلی تمامی مدارس و مهدهای کودک، ممنوعیت ورود خارجی‌ها که ساکن یا کارمند این کشور نیستند و ممنوعیت ورود افرادی که مالک خانه‌های کوهستانی هستند، می‌شود.

مهدهای کودک بین ۲۰ تا ۲۷ آوریل بازگشایی می‌شود. مدارس اول تا چهارم دبستان هم از ۲۷ آوریل باز خواهد شد و نروژی‌ها می‌توانند از ۲۰ آوریل به کلبه‌های کوهستانی خود بروند.

نخست‌وزیر نروژ همچنین گفت: در این مدت زمانی، دورکاری ادامه می‌یابد و نروژی‌ها باید اقداماتی را در راستای مقابله با این ویروس در بازه بلندمدت در نظر داشته باشند.

همچنین رویدادهای بزرگ وزرشی و فرهنگی تا ۱۵ ژوئیه متوقف هستند و ساکنان این کشور نباید به خارج سفر کنند؛ مگر آن که ضرورتی وجود داشته باشد. خارجی‌هایی که حق زندگی یا کار در این کشور را ندارند، شامل گردشگران، اجازه ورود به نروژ را ندارند.

نروژ تاکنون از ابتلای قطعی ۶۰۷۰ تن به کرونا خبر داده که از این تعداد، ۸۹ تن جان باخته‌اند. آژانس کار و رفاه نروژ نیز اعلام کرده، نرخ بیکاری در این کشور به ۱۵.۴ درصد افزایش یافته است.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۲۰ فروردین ۱۳۹۹ / ۱۲:۴۸
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 99012011146
  • خبرنگار : 71129