در راستای پیشگیری از شیوع کرونا

بستن مرزهای دریایی و تعویق انتخابات شهرداری‌ها در تونس

نخست وزیر تونس به منظور مقابله با شیوع کرونا ویروس، مجموعه تدابیری را در این خصوص در نظر گرفته است.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه خبری "میدل ایست آی"، الیاس الفخفاخ، نخست وزیر تونس بعد از ثبت ۱۸ مورد ابتلای قطعی به ویروس کرونا در کشورش اعلام کرد، یکسری اقدامات لازم را برای جلوگیری از انتشار این ویروس در نظر گرفته شده که شامل بستن کامل همه مرزهای دریایی  و تعویق انتخابات شهرداری‌ها می‌شود.

مقامات تونس از روز گذشته مرزهای دریایی خود را به طور کامل بستند و همه پروازها از ایتالیا را متوقف کردند. اما یک پرواز روزانه با فرانسه و یک پرواز هفتگی با هریک از کشورهای مصر، اسپانیا، آلمان و انگلیس برقرار است و همه افرادی که به تونس وارد می‌شوند موظف هستند خودقرنطینگی انجام دهند.

در همین راستا، مقامات تونس از تعطیلی همه قهوه خانه‌ها و رستوران‌ها از سایت چهار عصر به بعد خبر دادند. همچنین تصمیماتی درباره ممنوعیت برگزاری نماز جماعت از جمله نماز جمعه و نیز منع مشارکت مردم در مسابقات قهرمانی‌ ملی و برنامه های ورزشی، بستن همه مهدکودک‌ها و مدارس تا ۲۸ مارس با امکان تمدید مجدد آن اتخاذ شد.

از سوی دیگر، نبیل بفون، رئیس هیأت عالی مستقل انتخابات تونس از تعویق انتخابات شهرداری‌ها که مقرر بود در روزهای ۲۸ و ۲۹ مارس در دو شهرک جبنیانه(صفاقس) و حاسی الفرید(لقصرین) برگزار شود، خبر داد. وی افزود، این هیأت بعد از تاریخ چهارم آوریل  یعنی موعد پایان مرحله اول اقدامات جدی دولت تونس در خصوص مبارزه با کرونا، موعدجدیدی را اعلام خواهد کرد.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۲۶ اسفند ۱۳۹۸ / ۱۰:۴۲
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 98122619709
  • خبرنگار : 71475