جهت پیشگیری از کرونا،

برخی صنوف کهگیلویه و بویراحمد با رعایت تمهیدات بهداشتی فعالیت می کنند

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: عمده فروشان استان برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا به جمع سایر بازاریان پیوسته و ساعات فعالیت خود را محدود کردند.

سید حشمت الله صمیمی دوست در نشست شورای ترافیک استان، افزود: به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در استان تاکنون کمیته اقتصادی مقابله با این ویروس چندین نشست تخصصی برگزار کرده است.

وی با بیان اینکه یکی از این نشست ها با حضور مدیران فروشگاه‌های بزرگ استان برگزار شد، اظهارکرد: در این نشست مقرر شد در راستای حفظ سلامت مردم استان، مدیران فروشگاه‌ها نسبت به تعبیه حوضچه گندزدایی در درب ورودی فروشگاه‌های خود اقدام کنند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: متصدی فروشگاه یک نفر را به عنوان مسئول کنترل ورود افراد به این مکان به کار گرفته و این فرد به وسیله تب سنج از سلامت خریداران مطلع شود و در صورت وجود تب نه تنها از ورود این فراد به فروشگاه ممانعت می شود بلکه فرد موردنظر به مراکز درمانی هدایت می شود.

صمیمی دوست با تاکید بر اینکه مسئولان فروشگاه‌ها موظفند به محض ورود خریداران به فروشگاه ماسک و دستکش در اختیار این افراد قرار دهند، تصریح کرد: با توجه به اینکه ویروس کرونا تا مدت زمان زیادی بر روی سطح استیل زنده می ماند کلیه چرخ های استیل موجود در فروشگاه‌ها باید جمع آورد شوند.

وی ادامه داد: تمامی فروشگاه های بزرگ باید به سیستم تهویه و هواکش مجهز شوند و کارکنان فروشگاه نیز باید از روپوش، دستکش، کلاه و ماسک استفاده کنند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: مسئولان فروشگاه‌ها موظفند در سه مرحله نسبت به گندزدایی فروشگاه اقدام کرده ابتدا از ساعت ۷-۸ صبح گندزدایی کرده و از ساعت ۸-۱۲ به فعالیت خود پرداخته و مجددا از ساعت ۱۲-۱۴گندزایی انجام داده و از ۱۴-۱۸ به فعالیت پرداخته و پس از ضدعفونی ساعت ۱۸ نسبت به تعطیلی صنف خود اقدام کنند.

صمیمی دوست تاکید کرد: از امروز وضعیت فروشگاه های زنجیره ای و چندمنظوره رصد و ارزیابی شده و در صورت عدم رعایت این نکات نسبت به تعطیلی واحد مربوطه اقدام خواهد شد.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی استانداری کهگیلویه و بویراحمد، وی بیان کرد: فعالیت صنف عمده فروش در خیابان ۱۳ آبان از ساعت ۶ صبح تا ۲ عصر است.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۲۵ اسفند ۱۳۹۸ / ۰۲:۴۹
  • دسته‌بندی: کهگیلویه و بویراحمد
  • کد خبر: 98122518680
  • خبرنگار : 50223