پیشرفت طرح توسعه بندرشهیدرجایی مگا پروژه بندری با پیچیدگی های خاص فنی و عمرانی

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان ارتقا جایگاه کانتینری بندر شهیدرجایی در رقابت با سایر بنادر منطقه، افزایش اسمی تخلیه و بارگیری ترمینال کانتینری از ۶.۳ میلیون TEU به ۸.۴ میلیون TEU برای پهلوگیری شناورهای با ظرفیت ۱۸هزار و ۴۰۰ TEU و تناژ ۱۸۵هزار DWT را از جمله اهداف اجرای مگا پروژه طرح توسعه بندر شهید رجایی عنوان کرد.

اله مراد عفیفی پور روز گذشته(۲۲ اسفندماه) در حاشیه بازدید از روند پروژه فاز ۳ بندر شهیدرجایی، این پروژه را یکی از  پروژه‌های عظیم بندرسازی در ایران دانست و عنوان کرد: این پروژه چه به لحاظ تجهیزات فنی و چه روند ساخت‌وسازهای عمرانی دارای پیچیدگی‌های خاص و ویژگی‌های منحصربه‌فردی است.

عفیفی پور با اشاره به اهداف تبیین شده برای پروژه فاز سوم طرح توسعه مجتمع بندری شهیدرجایی اظهار کرد: احداث سه پست اسکله به طول ۱۴۰۰ متر، لایروبی حوضچه شماره ۳ تا تراز تقریبی منفی ۱۷.۵ متر و  به حجم تقریبی چهار میلیون متر مکعب، خاک‌برداری و محوطه‌سازی و تأسیسات زیربنایی و روبنایی با سطح ۱۱۳ هکتار و ساختمان‌های موردنیاز و نیز حفاظت ساحلی و اقدامات لازم به طول ۱۱۰۰ متر از جمله برنامه‌ریزی است که برای این پروژه ترسیم‌شده است.

وی همچنین، افزایش اسمی تخلیه و بارگیری ترمینال کانتینری از ۶.۳ میلیون TEU به ۸.۴ میلیون TEU برای پهلوگیری شناورهای با ظرفیت ۱۸هزار و ۴۰۰ TEU و تناژ ۱۸۵هزار DWT  را از دیگر چشم اندازه‌ای‌هایی برشمرد که با تکمیل فاز سوم بندر شهید رجایی در جهت ارتقا جایگاه کانتینری این بندر  محقق می‌شود.

این مقام مسئول با بیان اینکه پروژه طرح توسعه بندر شهید رجایی به‌عنوان یک مگا پروژه اقتصاد مقاومتی اولویت‌دار بشمار می‌آید که پیشرفت روزافزون آن را شاهد هستیم، خاطرنشان کرد: بومی‌سازی دانش بندری با اتکا بر تخصص مهندسان جوان و با انگیزه ایرانی که مصمم به اجرای دقیق تعهدات خود هستند مبین تحکیم دانش‌افزایی و مهم‌ترین مقوله در جهت اثبات ناکارآمدی تحریم‌هاست که این مهم باید موردتوجه جهانیان  قرار گیرد.

انتهای پیام

  • جمعه/ ۲۳ اسفند ۱۳۹۸ / ۰۹:۲۵
  • دسته‌بندی: هرمزگان
  • کد خبر: 98122317417
  • خبرنگار :