رئیس هیئت‌مدیره صنف جایگاه‌داران سوخت استان قزوین:

برای تأمین ماسک و دستکش جایگاه‌داران سوخت مشکل‌داریم

رئیس هیئت‌مدیره صنف جایگاه داران سوخت استان قزوین گفت: در حال حاضر برای تأمین ماسک و دستکش برای افراد شاغل در جایگاه‌های سوخت استان با مشکل عمده‌ای روبه‌رو هستیم و از جایگاه‌داران خواستیم خودشان اقلام ضروری را تهیه کنند.

رضا یعقوبی، رئیس هیئت‌مدیره صنف جایگاه‌داران سوخت استان قزوین در گفت‌وگو با ایسنا تصریح کرد: در حال حاضر ۸۵ جایگاه سوخت در سطح استان فعال است و ۸۵۰ نفر به‌صورت مستقیم در این جایگاه‌ها مشغول به کار هستند، تاکنون ما نتوانستیم ماسک و دستکش موردنیاز این افراد را تأمین کنیم.

وی افزود: بعد از شیوع کرونا بیان شد فردی که در جایگاه سوخت کار می‌کند خودش سوخت‌گیری انجام دهد و برای پیشگیری از کرونا راننده از ماشین پیاده نشود، این طرح مشکلات عمده‌ای را برای جایگاه‌داران ایجاد کرده است.

رئیس هیئت‌مدیره صنف جایگاه‌داران سوخت استان قزوین بیان کرد: ممکن است هنگام سوخت‌گیری همزمان چند نفر مراجعه کنند و اپراتور نمی‌تواند به‌طور همزمان وظیفه سوخت‌گیری ۶ ماشین را انجام دهد، در حال حاضر با کمبود نیرو مواجهه هستیم و برخی اپراتورها نوبت‌های استراحت را هم سرکار می‌آیند.

وی افزود: پیش‌ازاین برای افزایش کارکنان پیش‌بینی صورت نگرفته بود و ما آمادگی افزایش اپراتور نداریم، جذب اپراتور دارای فرایندی است که زمان‌بر است و نمی‌توانیم هر فردی را به‌عنوان اپراتور جایگاه سوخت جذب کنیم.

رانندگان بعد از سوخت‌گیری فرار نکنند

یعقوبی خاطرنشان کرد: یکی دیگر از مشکلاتی که کارکنان جایگاه سوخت با آن مواجهه هستند فرار برخی از رانندگان بعد از سوخت‌گیری است، در برخی جایگاه‌ها درحالی‌که اپراتور سوخت‌گیری را انجام داده و باک پرشده است راننده با سرعت از جایگاه خارج می‌شود.

وی بیان کرد: در این صورت آن اپراتور موظف است که هزینه بنزین استفاده‌شده را پرداخت کند، اگرچه با جایگاه‌داران صحبت شده که در این ایام به این موضوع توجه داشته باشند اما درهرصورت اپراتور موظف به پرداخت پول است.

رئیس هیئت‌مدیره صنف جایگاه‌داران سوخت استان قزوین بیان کرد: از امروز نیز ضدعفونی جایگاه و گندزدایی در سطح شهرستان قزوین آغازشده است، از زمانی که بخشنامه را در سطح استان و کشور اعلام کردند علی‌رغم پیگیری‌های متعدد صنف به دلیل مشکلات کلی موفق به دریافت اقلام نشدیم.

یعقوبی عنوان کرد: با توجه به شرایط خاصی که وجود دارد به جایگاه‌داران اعلام کردیم که جایگاه داران از هر طریقی حتی بازار سیاه اقلام بهداشتی موردنیاز خورد را در حد توان خریداری کنند، این کار را انجام دادند و ممکن است در برخی از جایگاه‌ها با کمبود مواجهه باشیم.

وی بیان کرد: امروز ضدعفونی و گندزدایی جایگاه سوخت‌های شهرستان قزوین را به همراه سه دستگاه ماشین‌آلات ضدعفونی‌کننده شروع کردیم و از فردا در شهرستان البرز عملیات ضدعفونی را انجام می‌دهیم و امیدواریم بتوانیم اقدامات مناسبی انجام دهیم.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۲۱ اسفند ۱۳۹۸ / ۱۶:۴۳
  • دسته‌بندی: قزوین
  • کد خبر: 98122116596
  • خبرنگار :