خواندن برگی از دفتر زندگی امام علی (ع) هر انسانی را شیفته ایشان می‌کند

رئیس دفتر استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خوزستان با اشاره به بخشی از ویژگی‌های امام علی (ع) گفت: کافی است کسی برگی از دفتر زندگی امام علی (ع) را بخواند تا یکسره شیفته شخصیت ایشان شود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدمحسن شفیعی با تبریک سالروز ولادت امام علی (ع) در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: طبیعی است که در ارتباط با شخصیت امام علی (ع) قادر نباشیم حق مطلب را ادا کنیم زیرا تجربه تاریخی ۱۴ قرن گذشته نشان می‌دهد که با این همه صحبتی که در خصوص ویژگی‌های ایشان شده هنوز راه زیاد و طولانی برای شناخت امام علی (ع) پیش روی ما است.

وی با بیان اینکه در شرایط کنونی جهانی، بیش از هر زمان دیگری عظمت و بزرگی شخصیت امام علی (ع) قابل فهم و تشخیص است افزود: مصداق بارز آنچه خوبان همه دارند تو یکجا داری شخصیت امام علی (ع) است و جامعیت شخصیت امام علی (ع) کار را برای ما دشوار می‌کند.

رئیس دفتر استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خوزستان ادامه داد: ایشان در بعد سیاست، عبادت، شجاعت و تقوای استثنایی بی‌نظیر هستند و علاوه بر جایگاه امامت و ولایت، همسری خوب برای حضرت زهرا (س) و پدر خوبی برای شایسته‌ترین فرزندان عالم بوده است که همه این موارد بخشی از فضائل بی‌شمار امام علی (ع) هستند.

شفیعی با بیان اینکه ثبات شخصیتی امام علی (ع) در فراز و نشیب است تصریح کرد: اصولگرایی به معنای حقیقی کلمه در وجود امام علی (ع) مجسم است. یعنی امام علی (ع) در زمانی که مجبور به خانه‌نشینی یا در جایگاه خلافت جهان اسلام مستقر است، اصول شخصیتی و سلوک ایشان هیچ تفاوتی با هم ندارد. 

وی ادامه داد: امام علی (ع) مرزهای اخلاقی را در خدمت منافع مادی و مصالح دنیوی به کار نمی‌گیرد و ایشان عمیقاً به صداقت، امانت داری، خدمتگزاری، مردم دوستی و نوع دوستی معتقد، پایبند و ملتزم است.

رئیس دفتر استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خوزستان با اشاره به دیگر ابعاد شخصیت امام علی (ع)، گفت: یکی دیگر از ابعاد شخصیت امام علی (ع) عدالت ایشان است؛ زمانی که مشاهده می‌کنیم خلیفه اسلامی هیچ امتیازی برای خود و نزدیکان خود در نظر نگرفته و حتی از کمترین امتیازهای اجتماعی هم برای خود استفاده نکرده است؛ عدالت برای ما مفهوم و معنای خود را به نمایش می‌گذارد.

وی افزود: امام علی (ع) انسانی است چه در جنبه شخصی و چه در بعد اجتماعی به عدالت معتقد است و آن را پیگیری می‌کند تا جایی که درمورد ایشان گفته شده که علی (ع) به دلیل اصرار و پافشاری بر عدالت در محراب عبادت کشته شد.

شفیعی تصریح کرد: آنچه امروز نسل ما باید نسبت به آن اقدام کند انتقال این مفاهیم و معارف به نوجوانان و جوانان است. آشنایی این گروه با شخصیت امام علی (ع) پیش شرط و پیش نیاز ارادت به ایشان است؛ کافی است کسی برگی از دفتر زندگی امام علی (ع) را بخواند تا یکسره شیفته شخصیت ایشان شود.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۱۸ اسفند ۱۳۹۸ / ۱۴:۱۶
  • دسته‌بندی: خوزستان
  • کد خبر: 98121813908
  • خبرنگار : 50225