به گزارش ایسنا، سید جواد احمدی اظهار کرد: در پی ابلاغ بخشنامه استرداد وجه بلیت پروازهای داخلی و خارجی از سوی سازمان هواپیمایی کشوری، شرکتهای هواپیمایی موظف هستند نسبت به استرداد وجه بلیت مسافران به دفاتر و شرکتهای خدمات مسافرتی اقدام کنند.
این مقام مسئول افزود: به دنبال اقدامات نظارتی و بازرسیهای انجام شده از سایتهای فروش بلیت هواپیما و نیز حسب شکواییهها و گزارشات شاکیان خصوصی مشخص شد مسافران زیادی پروازهای خود را کنسل کردند و ضمن مراجعه به دفاتر خدمات مسافرتی خواستار عودت وجه بلیت خود شدهاند. اما به نظر میرسد که آژانسهای مسافرتی برخی شرکتها از این کار خودداری کرده و برای لغو بلیت سفرها از مردم جریمه دریافت میکنند که این امر موجب نارضایتی مسافران و سردرگمی آنها شده است.
احمدی در این باره متذکر شد که با توجه به شرایط به وجود آمده پس از انتشار ویروس کرونا و جلوگیری از التهاب بازار و تبعات بعدی آن، این شرکتها موظفند نسبت به استرداد وجه بلیت به دفاتر و شرکتهای خدمات مسافرتی در اسرع وقت اقدام کنند.
طبق اعلام سازمان حمایت مصرفکنندگان و تولیدکنندگان، معاون این سازمان تاکید کرد که رعایت دقیق بخشنامه استرداد وجه بلیت از سوی تمامی آژانسهای مذکور الزامی است و تحت هیچ شرایطی دفاتر اجازه کسر جریمه از مسافران را ندارند.
معاون بازرسی و رسیدگی به تخلفات سازمان حمایت در پایان خاطر نشان کرد: بازرسی از دفاتر خدمات مسافرت هوایی همچنان ادامه دارد و مردم میتوانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف در این زمینه، مراتب را از طریق تلفن ۱۲۴ به شکایات مردمی سازمانهای صنعت، معدن و تجارت سراسر کشور اعلام کنند یا در سایت سازمان هواپیمایی کشوری بخش شکایات، موضوع را درج کنند و مطمئن باشند بدون اغماض با شرکتها یا آژانسهای متخلف برخورد و پول مسافران به آنها برگردانده خواهد شد.
انتهای پیام