مسئول بسیج سازندگی استان زنجان خبر داد

حمایت از ۳۶۷۰ طرح اقتصاد مقاومتی در زنجان

مسئول بسیج سازندگی استان زنجان گفت: تاکنون ۳۶۷۰ طرح اقتصاد مقاومتی مورد حمایت تسهیلات بانکی قرار گرفت.

فرهاد امندی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: تاکنون ۳۶۵ میلیارد ریال تسهیلات بانکی با همکاری بانک مهر اقتصاد به مجریان و فعالان طرح‌های اقتصاد مقاومتی داده شده است. این طرح‌های اقتصاد مقاومتی شامل دامداری، آبزیان، قارچ خوراکی، زنبورداری، گیاهان دارویی، مشاغل خانگی و خوداشتغالی است.

وی با بیان اینکه توسعه اقتصادی و کمک به معیشت مردم از مهم‌ترین اهداف طرح‌های اقتصاد مقاومتی این منطقه است، عنوان کرد: هدف از حمایت طرح اقتصاد مقاومتی کمک به ایجاد اشتغال با کمک خود مردم است. از این رو بسیج سازندگی موجب تسهیل‌گری و کمک به ایجاد ۳۵۰ صندوق قرض‌الحسنه در مساجد و پایگاه‌های مقاومت بسیج شده است.

مسئول بسیج سازندگی استان زنجان با اشاره به اینکه علاوه بر پرداخت تسهیلات بانکی، تعداد ۶۰ نمایشگاه و فروشگاه اقتصاد مقاومتی در شهرستان‌های استان زنجان دایر شده است، گفت: بسیج سازندگی همچنین در چهار نمایشگاه کشوری مشارکت داشته است، همچنین انجام مشاوره‌های کسب و کار، بازاریابی و برگزاری کارگاه‌ها و دوره‌های آموزشی برای فعالان اقتصاد مقاومتی، صنایع تبدیلی و بسته‌بندی به تعداد ۲۷ هزار نفر با همکاری فنی و حرفه‌ای و جهادکشاورزی از دیگر اقدامات و خدمات در این بخش بوده است.

امندی با بیان اینکه بسیج سازندگی استان زنجان از بدو تاسیس در تاریخ ۱۷ اردیبهشت ۱۳۷۹ تا دهه‌فجر امسال در بخش‌های اردوهای جهادی، محرومیت‌زدایی، اقتصاد مقاومتی، صندوق‌های قرض‌الحسنه، خدمات‌رسانی و حوادث غیرمترقبه اقدامات مثمرثمری را داشته است، خاطرنشان کرد: تاکنون سازماندهی، تشکیل و فعال نمودن ۲۵۰ گروه جهادی با همکاری اقشار مختلف بسیج و مستقل مردمی صورت گرفته است.

وی با اشاره به اینکه ۱۴۵۰ طرح محرومیت‌زدایی (مسجد، مدرسه، آب‌رسانی شرب و کشاورزی، خانه بهداشت، مسکن محرومین و معلولین، خانه عالم، غسالخانه، زمین‌ها و اماکن ورزشی و ...) با همکاری و حمایت قرارگاه محرومیت‌زدایی سپاه (کوثر)، دستگاه‌های اجرایی و نهادهای خدمت‌رسان، خیرین و مردم قرار گرفته است، افزود: لازم به تاکید است اکثر این طرح‌ها با کمک گروه‌های جهادی اجرا شده است.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۱۳ اسفند ۱۳۹۸ / ۱۲:۲۱
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 98121310289
  • خبرنگار :