استاندار اصفهان خبر داد؛

تشدید نظارت نمایندگان دادستانی و صمت بر روند توزیع اقلام بهداشتی

استاندار اصفهان گفت: باید بازرسانی از سوی اداره صمت و دادستانی اصفهان در محل کارخانه‌های تولیدکننده اقلام بهداشتی مانند ماسک و الکل حضور یافته و بر روند توزیع این اقلام به منظور قرار گرفتن در دست مصرف کننده واقعی، نظارت کنند.

عباس رضایی در حاشیه برگزاری ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا، گفت: باید بازرسانی از سوی اداره صمت و دادستانی اصفهان در محل کارخانه‌های تولیدکننده اقلام بهداشتی مانند ماسک و الکل حضور یافته و بر روند توزیع این اقلام به منظور قرار گرفتن در دست مصرف کننده واقعی، نظارت کنند. با کمال تاسف در زمانی که مردم به ماسک و مواد ضدعفونی نیاز جدی دارند و به داروخانه‌های مختلف مراجعه می‌کنند، مشاهده‌شده برخی از داروخانه‌ها بعضی از این اقلام را با قیمت‌های چند برابر به مردم می فروشند.

وی خاطرنشان کرد: البته قاطبه داروخانه‌های استان به رسالت انسانی خود عمل می‌کنند و جا دارد از زحمات آن‌ها در این شرایط تقدیر کرد.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی استانداری اصفهان، رضایی با اشاره به فعالیت‌های کمیته‌های هفتگانه ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا، گفت: در جلسه امشب بیشتر در خصوص فعالیت‌های دو کمیته سلامت و پشتیبانی بحث و گفتگو شد.

وی با اشاره به ضرورت پیش‌بینی بدترین وضعیت، ادامه داد: اگر چه فعلا در شرایط نامناسبی نیستیم ولی لازم است پیش‌بینی‌های لازم برای زمان بحرانی صورت گیرد.

استاندار اصفهان اضافه کرد: در همین راستا در این جلسه پیش‌بینی شد در صورتی‌که مشکلات استان در مواجه با بیماری کرونا بیشتر شد، آمادگی لازم و بیمارستان‌های دیگری برای پذیرش بیماران مبتلا به کرونا در نظر گرفته شود.

وی با اشاره به کمبود ماسک و برخی مواد ضدعفونی کننده مانند الکل، گفت: در همین راستا قرار شد فردا کارخانجات تولید کننده این اقلام در استانداری دعوت شده و مشکلات آن‌ها در ارتباط با افزایش تولید بررسی شود.

رضایی اظهار کرد: استانداری اصفهان با تمام توان از این شرکت‌ها در راستای تامین اقلام مورد نیاز مردم در زمینه بهداشت و درمان حمایت خواهد کرد.

بیمارستان صحرایی در کاشان برپا می‌شود

وی ادامه داد: همچنین در خصوص کاشان نیز تصمیمات خوبی در خصوص توزیع مواد مورد نیاز این شهرستان مانند ماسک و مواد ضدعفونی کننده گرفته شد و علاوه بر این با هماهنگی دادگستری این شهرستان قرار شد برخی محصولات بهداشتی تولید شده در این شهرستان صرفا به مصرف خود شهرستان اختصاص یابد.

رضایی تاکید کرد: همچنین امشب یک بیمارستان صحرایی از کرمان به کاشان منتقل شده و در این شهرستان مستقر می‌شود تا در صورت نیاز مردم شهرستان در مضیقه نباشند.

وی ادامه داد: لازم است به عنوان نماینده دولت در استان از زحمات کادر پزشکی و پیراپزشکی به ویژه پرستاران در این زمان تشکر کنم که مجاهدانه در سنگر خدمت‌رسانی حضور دارند.

استاندار اصفهان تاکید کرد: مردم نسبت به بیماری کرونا و وضعیت کنونی حساس باشند، اما نگران نباشند و با رعایت اصول بهداشتی برنامه زندگی روزانه خود را دنبال کنند.

وی گفت: همچنین در روزهای آینده اکیپ‌هایی از بسیج نسبت به ارائه بسته‌های آموزشی و بهداشتی به در منازل اقدام خواهند کرد که چگونگی آن و اطلاع‌رسانی در این زمینه از طریق ستاد ملی مبارزه با ویروس کرونا اعلام خواهد شد.

رضایی از مردم خواست از انجام سفرهای غیر ضروری و حضور در مجامع و مجالس غیر الزام‌آور و ازدحام در مراکز پر جمعیت پرهیز کنند.

وی اضافه کرد: رعایت بهداشت فردی، شستشوی دست‌ها، لمس نکردن دهان، چشم‌ها و صورت به همراه توجه به توصیه‌های رسانه ملی در این خصوص می‌تواند در زمینه پیشگیری از این بیماری موثر باشد.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۱۲ اسفند ۱۳۹۸ / ۱۱:۲۹
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 98121209287
  • خبرنگار :