مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس مطرح کرد:

رشد سهم اشتغال بانوان طی ۵ سال اخیر در فارس

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس با ارائه مقایسه آماری، از رشد سهم اشتغال بانوان طی ۵ سال اخیر در این استان خبر داد.

سهراب مختاری در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: براساس آمارهای کسب شده از آخرین سرشماری که سال ۹۵ انجام شد، کل جمعیت استان فارس ۴ میلیون و ۸۵۱ هزار و ۲۷۴ نفر بود که دو میلیون و ۳۹۰ هزار و ۲۳ نفر از این تعداد را زنان تشکیل می‌دادند.

او آمار جمعیت بانوان شاغل براساس آخرین سرشماری انجام شده را ۲۲۸ هزار و ۶۴۲ نفر اعلام کرد و گفت: براساس همین آمار، شمار زنان بیکار ۶۵ هزار و ۷۳۴ نفر و نرخ بیکاری ۲۲.۳ درصد و نرخ مشارکت اقتصادی بانوان ۱۴.۵ درصد بوده است.

مختاری با بیان اینکه در این سرشماری نرخ بیکاری زنان جوان ۱۵ تا ۲۴ ساله ۴۴ درصد محاسبه شده بود، عنوان کرد: سهم اشتغال بخش خصوصی و عمومی براساس آخرین آمار، به ترتیب ۷۳.۹ و ۲۶.۱ درصد و سهم اشتغال در بخش‌های کشاورزی ۱۲.۹، صنعت ۳۶.۸ و خدمات ۶۰.۳ درصد بوده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان فارس شمار بانوان مقرری بگیر بیمه بیکاری طی ۱۰ ماهه امسال را ۱۴ هزار و ۱۰۴ نفر اعلام و خاطرنشان کرد: این در حالیست که سال ۹۷ شمار این افراد ۱۳ هزار و ۲۵۱ نفر بوده است.

وی همچنین اشتغال مجدد مقرری بگیران بیکاری در سال ۹۷ را ۶۵۸ نفر و از ابتدای امسال تاکنون را ۵۰۹ نفر اعلام و اضافه کرد: طی یکسال اخیر، ۱۰ هزار و ۴۳۴ زن در موسسه‌های کاریابی فارس ثبت نام کرده و ۲ هز ار و ۸۲۸ نفر آنان مشغول به کار شده‌اند.

مختاری همچنین گفت: امسال ۱۷ هزار و ۸۵۸ شغل در ۸۵ فقره از کارگاه‌های منطقه، به واسطه تلاش‌های ملی و استانی انجام شده در بخش‌های مختلف و حفظ فرصت‌های شغلی موجود در کمیسیون کار و کارگری و کارگروه‌های اشتغال و رفع موانع تولید و اقتصادی، در فارس حفظ شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان فارس با اشاره به کسب رتبه اول این استان در کاروزی فارغ‎التحصیلان بخش کشاورزی در کشور، گفت: ۴ هزار و ۳۱۶ نفر کارورز که ۲ هزار و ۸۸۶ نفر از آنان را بانوان تشکیل می‌دهند، در بخش کشاورزی شاغل شده‌اند.

مختاری تعداد بیمه شدگان شاغل زن از محل مشوق‌های بیمه‌ای را  ۷۷۳ نفر اعلام و خاطرنشان کرد: فارس با داشتن ۶۳۳ تعاونی مربوط به زنان، رتبه سوم کشور را به خود اختصاص داده است.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۲۹ بهمن ۱۳۹۸ / ۱۲:۰۵
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 98112921444
  • خبرنگار :