معاون سیاسی استاندار در جمع خبرنگاران؛

برای رقابت چهره‌های اصلاح‌طلب در انتخابات حداکثر تلاش‌مان را کردیم

رئیس ستاد انتخابات خراسان رضوی گفت: ما حداکثر تلاش‌مان را برای حضور چهره‌های اصلاح طلب کردیم و در بسیاری از شهرستان‌ها نیز موفق شدیم، در برخی شهرستان‌های استان ما امکان رقابت نداشتیم که پس از پیگیری‌های مکرر ما شرایط تغییر کرد.

حسن جعفری در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوال ایسنا درخصوص تلاش استانداری برای رقابتی‌تر شدن انتخابات در برخی حوزه‌های انتخابیه استان به ویژه مشهد اظهار کرد: در آماری که اعلام کردیم ما 4 مرحله تایید صلاحیت داشتیم، در مرحله اول توسط هیات اجرایی 96 درصد، مرحله دوم در هیات نظارت 46 درصد، مرحله سوم در هیات نظارت تهران 64 درصد و در مرحله آخر 66 درصد تایید صلاحیت داشتیم.

وی ادامه داد: ما در مرحله نهایی حداقل 22 درصد نسبت به مرحله اول هیات نظارت افزایش تایید صلاحیت‌ها را داشتیم و این باعث شد رقابت در حوزه‌هایی که احتمال می‌دادیم کمرنگ‌تر باشد و می‌بایست تقویت می‌شد صورت گیرد، کمتر استانی است که 66 درصد داوطلبان در آن تایید صلاحیت شده باشند.

رئیس ستاد انتخابات خراسان رضوی خاطرنشان کرد: همین الان در خیلی از حوزه‌هایی که برخی می‌گویند رقابتی نیست احزاب لیست دادند، در 12 حوزه انتخابیه رقابت وجود دارد نمونه‌اش لیست‌هایی است که احزاب ارائه دادند.

وی در پاسخ به این سوال که اکثر لیست‌های ارائه شده غالبا از سوی یک جناح اما با گرایش‌های مختلف بوده است، بیان کرد: حدود 300 نفر در مشهد کاندیدا هستند، شما بروید گرایش‌های آنها را بررسی کنید، دل نگرانی‌هایی را ما در دور اول اعلام نتایج از سوی هیات نظارت داشتیم، اما افزایش 24 درصدی تایید صلاحیت‌ها در استان ناشی از پیگیری‌هایی بوده که از کانال استانداری در قالب مکاتبات و تماس‌های مداومی که ما داشتیم صورت گرفته است.

جعفری با تاکید بر اینکه استان ما نسبت به سایر استان‌ها از لحاظ انتخابات بین احزاب از وضعیت خوبی برخوردار است، ادامه داد: چیزی که دستگاه‌های نظارتی به ما می‌گویند این است که همه احزاب در حوزه مشهد لیست می‌دهند.

وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه آیا شما مشخصا برای حضور چهره‌های شاخص اصلاح‌طلب در شهر مشهد رایزنی‌هایی انجام دادید، بیان کرد: ما حداکثر تلاش‌مان را برای حضور چهره‌های اصلاح طلب کردیم و در بسیاری از شهرستان‌ها نیز موفق شدیم، در برخی شهرستان‌های استان ما امکان رقابت نداشتیم که پس از پیگیری‌های مکرر ما شرایط تغییر کرد.

رئیس ستاد انتخابات خراسان رضوی درخصوص پیش‌بینی‌اش از میزان مشارکت مردم مشهد در انتخابات اظهار کرد: در نظرسنجی که در تاریخ 21 بهمن ماه در کل استان با همکاری 3 دستگاه صورت گرفت نرخ مشارکت بین 52 و 56 درصد پیش بینی شده و ما امیدواریم این میزان افزایش پیدا کند که البته رسانه‌ها در این رابطه می‌توانند کمک چشمگیری به ما کنند.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۲۹ بهمن ۱۳۹۸ / ۱۰:۳۶
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 98112921303
  • خبرنگار : 50099