هند قانونگذار انگلیسی منتقد مساله کشمیر را راه نداد

مقامات هند امروز دوشنبه ورود قانونگذار انگلیسی به این کشور را پس از ورودش به فرودگاه ایندیرا گاندی در دهلی نو منع کردند.

به گزارش ایسنا، هارپریت آپل، معاون دبی آبراهامز، قانونگذار وابسته به حزب کارگر انگیس که ریاست یک گروه پارلمانی با محوریت نزاع کشمیر را بر عهده دارد، به خبرگزاری آسوشیتدپرس گفت، آبراهامز نتوانست پس از رد شدن ویزای معتبر خود مراحل اداری ورود خود را انجام دهد.

آبراهامز و آپل در ساعت ۹ صبح با پرواز امارات از دوبی وارد هند شدند. آپل اظهار کرد، مقامات مهاجرتی دلیلی را برای منع ورود آبراهامز عنوان نکرده و ویزایش را که تا اکتبر ۲۰۲۰ اعتبار داشت، باطل کردند.

آبراهامز از سال ۲۰۱۱ عضو پارلمان انگلیس بوده و گفته برای یک سفر شخصی دو روزه به هند سفر کرده است.

او در بیانیه‌ای اظهار کرد: تلاش کردم که متوجه شوم دلیل ابطال ویزایم چه بوده و اگر بتوانم "ویزا در مقصد" بگیرم اما هیچکس پاسخگو نبود. حتی فردی که به نظر مسئول این کار بود، گفت اطلاعی در این زمینه ندارد و از چیزی که اتفاق افتاده بسیار متاسف است. حالا منتظر بازگشت هستم؛ مگر آنکه دولت هند در این زمینه تجدید نظر کند. من آماده‌ام که رفتاری که مانند یک مجرم با من شده را فراموش کنم و امیدوارم اجازه دهند با خانواده و دوستانم دیدار کنم.

آبراهامز یکی از منتقدان صریح‌اللحن اقدام دولت هند در اوت گذشته برای لغو خودمختاری کشمیر و تغییر وضعیت آن از ایالت به منطقه فدرال بوده است.

اندکی پس از تصویب این تغییر در پارلمان کشمیر، آبراهامز نامه‌ای به کمیسیونر عالی هند در انگلیس نوشت و اظهار کرد، این اقدام "خیانت به اعتماد مردم" کشمیر است.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۲۸ بهمن ۱۳۹۸ / ۱۲:۳۵
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 98112820609
  • خبرنگار : 71593

برچسب‌ها