در تور باکو با بیسان گشت از کدام اماکن گردشگری دیدن کنیم

شهر باکو که از شهرهای گردشگری و مهم برای ایرانیان به‌حساب می‌آید سالانه جمعیت زیادی از گردشگران ایرانی را به سمت خود جذب می‌کند؛ اما بسیاری از گردشگران به‌خصوص مسافرانی که تجربه اولشان در سفر به باکو هست این سوال را مطرح می‌کنند که در طول سفر به باکو کدام مکان‌های گردشگری را در اولویت قرار دهیم؟

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام بیسان گشت، باکو شهری مدرن و تاریخی هست که هر دو بخش را به‌خوبی در خود جای‌ داده است. به‌ طوری‌ که در بخش تاریخی آن واقعا حال و هوای هر گردشگری را به باکوی قدیم می‌برد و گذشته باکو را به زیبایی نمایان می‌کند. بی‌شک به مسافران تور لحظه آخری باکو که مکان‌های تاریخی از جمله مکان‌های گردشگری مهم برایشان به‌حساب می‌آید باید گفت باکو می‌تواند بهترین تجربه سفر را برای این دسته از مسافران فراهم کند؛ اما درعین‌ حالی که در بخش تاریخی باکو نمایی از باکوی قدیم را می‌توان به زیبایی دید، در بخش باکوی مدرن زیباترین سازه‌های مدرن با معماری‌های فوق‌العاده را وجود دارد. سازه‌هایی که از نظر معماری در سطح اروپا و حتی جهانی مطرح هستند. در ادامه به بهترین مکان‌های گردشگری برای تور باکو نوروز ۹۹ خواهیم پرداخت.

ایچری شهر بخش تاریخی باکو:

از جمله مهم‌ترین بخش تاریخی باکو که در آن می‌توان به آداب‌ورسوم و نوع زندگی مردمان باکو درگذشته پی برد ایچری شهر باکو هست که به قرن ۹-۱۱ میلادی برمی‌گردد. در واقع ایچری شهر نمایی از ایران قدیم هم هست. در واقع درگذشته ایچری شهر بخش مهم و اصلی باکو بوده اما با گسترش شهری، این بخش به حاشیه رفته و در حال حاضر به‌عنوان یک مکان تاریخی و جاذبه گردشگری به‌حساب می‌آید. در ایچری شهر باکو که قدمتی بیش از ۱۰۰۰ سال دارد می‌توان در ان انواع تمدن‌ها را به‌خوبی دید و از سازه‌های آن نوع زندگی در سالیان مختلف را درک کرد. بی‌شک مسافران باکو این مکان را جز برنامه‌های اصلی خود برای بازدید در نظر بگیرند، چرا که می‌تواند تجربه لذت بخشی باشد.

برج‌های شعله باکو در بخش مدرن باکو:

برج‌های شعله باکو که شامل سه برج با ارتفاع‌های متفاوت هست یکی از سازه‌های بسیار مطرح شهر باکو هست که می‌توان از آن به‌عنوان نماد مهم بخش مدرن باکو نام برد این سازه زیبا حدود ۶ سال طول کشید تا پروژه آن به پایان برسد به‌طوری‌ که از سال ۲۰۰۷ استارت آن زده شد و درنهایت در سال ۲۰۱۳ افتتاح شد. این سازه فوق‌العاده زیبا با نمای شیشه از دور و به‌خصوص در غروب آفتاب همانند سه شعله هست که از دل شهر بیرون زده و در بیشتر نقاط شهر نمای این برج را می‌توان دید. نورپردازی برج‌های شعله از جمله مطرح‌ترین بخش‌های برج هست که در شب روشنایی فوق‌العاده‌ای را به نمای آن می‌دهد. ارتفاع هر برج حدوداً ۱۸۲ متر هست که یکی از برج‌ها کاملاً مسکونی هست که در ۳۹ طبقه با ۱۳۰ واحد است. یکی دیگر از شعله‌های برج هتلی ۳۳ طبقه هست که جز هتل‌های بسیار گران‌قیمت و لاکچری باکو هست؛ اما کوچک‌ترین شعله آن ۲۸ طبقه و کاملاً اداری تجاری است.

مرکز فرهنگی حیدر علی‌اف در بخش مدرن باکو:

از دیگر بخش‌های مهم و امکان گردشگری باکو که نظر هر مسافر و گردشگری را به سمت خود جلب می‌کند سازه فوق‌العاده زیبای مرکز فرهنگی حیدر علی‌اف باکو هست. سازه زیبا با نمایی کاملاً سفید از جمله مطرح‌ترین سازه‌های باکوست که در سالیان مختلف به‌عنوان زیباترین سازه در باکو شناخته‌ شده است. جالب است بدانید مرکز حیدر علی‌اف باکو سازه‌ای انحنادار هست که هر زاویه‌ای از آن می‌تواند زیبایی خود را به زیبایی نشان دهد.

انتهای رپرتاژ آگهی

  • دوشنبه/ ۲۱ بهمن ۱۳۹۸ / ۱۰:۲۴
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 98112115283
  • خبرنگار : 30054