مجتبی بهاروند در گفتوگو با ایسنا در خصوص افزایش بهای بلیت اتوبوس درسال 99، اظهار کرد: افزایش نرخ بلیت اتوبوس در شورا و شهرداری مطرح نشده است. نظر شخصی من این است که نرخ اتوبوس و مترو در سال 99 تغییری نکند.
وی با اشاره اینکه «با شرایط فعلی بنزین و حملونقل عمومی باز هم نظر من عدم افزایش نرخ بلیت اتوبوس است»، افزود: اگر کسی گفته است که میخواهیم نرخ بلیت اتوبوس را افزایش بدهیم، حرفی از طرف خودشان زده است و دست ایشان نیست.
رئیس کمیسیون حملونقل، عمران و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد تاکید کرد: پیشبینی من این است که اعضای شورا هم برای عدم افزایش نرخ بلیت اتوبوس همکاریهای لازم را انجام خواهند داد.
مصر هستیم بلیت اتوبوس افزایش پیدا نکند
بهاروند با بیان اینکه « شاید افزایش نرخ بلیت مترو را در سال 99 داشته باشیم»، عنوان کرد: اما مصر هستیم که نرخ بلیت اتوبوس افزایش پیدا نکند. حداکثر سعیمان را میکنیم که بهای مترو افزایش پیدا نکند و اگر افزایش داشته باشیم، جزئی خواهد بود.
رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد در مورد طرح های تشویقی برای استفاده از حملونقل عمومی بیان کرد: هنوز شهرداری در این زمینه لایحه نداده اما طرحهایی در این زمینه درحال تدوین است. طرحی داریم اگر به نتیجه نهایی برسد، تخفیفاتی برای استفاده از حملونقل عمومی در هسته مرکزی شهر برای افراد در نظر خواهیم گرفت. باتوجه به محدودیت بودجه، برای برخی از اقشار خاص نیز تخفیفهایی در نظر خواهیم گرفت تا شهروندان از حملونقل عمومی بیشتر استقبال کنند.
وی در خصوص خرید 80 دستگاه اتوبوس برای ناوگان حملونقل عمومی، تصریح کرد: براساس برنامه عملیاتی، ما باید سالانه 240 دستگاه اتوبوس خریداری و به شبکه حملونقل عمومی اضافه کنیم. اگر مشکلی پیش نیاید، 80 دستگاه اتوبوس اسکانیا به چرخه حملونقل عمومی مشهد تا پایان سال اضافه خواهد شد.
بهاروند با بیان اینکه «هر اتوبوس با اعتباری حدود یک میلیارد و هشتصد میلیون تومان خریداری خواهد شد»، عنوان کرد: این اتوبوسها از بهترین برند دنیا خریداری خواهند شد که قیمت آنها سال آینده حدود 2 میلیارد تومان نیز خواهد رسید.
وی در مورد افزایش استفاده مسافران از حملونقل عمومی پس از گرانی بنزین خاطرنشان کرد: بعد از گرانی بنزین استفاده از حملونقل عمومی حدود 20 درصد افزایش پیدا کرد و به مرور زمان این میزان استقبال کمتر شد. در حال حاضر این آمار به 8 درصد رسیده است.
چرا واگنهای قطارشهری مشهد افزایش پیدا نمیکند؟
رئیس کمیسیون حملونقل، عمران و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد در مورد افزایش واگنهای قطارشهری مشهد گفت: 60 دستگاه واگن برای خط یک قطارشهری مشهد مصوب کردهایم که به وزارت کشور رفته و اگر وزارت صنعت، معدن و تجارت هم آن را تایید کند، این 60 واگن به خط یک قطارشهری مشهد اضافه میشود و وضعیت خط یک قطار شهری بهتر خواهد شد. درحال حاضر خط یک در اوج مسافر است و به زور باید سوار آن شد، اگر این 60 واگن وارد شود تاثیر زیادی خواهد داشت.
بهاروند تاکید کرد: امیدواریم وزارت صنعت، معدن و تجارت این 60 واگن را تصویب کند تا ما در سال آینده این واگنها را به خط یک قطارشهری اضافه کنیم.
وزارت صنعت، معدن و تجارت اما و اگر میکنند که ما تولید داخل واگن داریم. در حالی که این گونه نیست. اگر ما در داخل هم مونتاژ واگن داشته باشیم، اما قطعات را باید از خارج وارد کنیم.
وی گفت: برنامهریزی و تشریفات قبلی واردات این واگنها با چین انجام شده است و تنها نیاز به تصویب وزارت صنعت، معدن و تجارت است. اگر وزارت صنعت، معدن و تجارت واردکردن این واگنها را تصویب کند، از سال آینده وارد سرویس دهی خط یک قطارشهری میشوند.
در واردات ماشینهای برقی مشکل داریم
رئیس کمیسیون حملونقل، عمران و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد در مورد تغییر مد حملونقل عمومی مشهد و استفاده از تاکسیهای برقی اظهار کرد: باید شرایط کشور را در نظر داشته باشیم اما خواه، ناخواه باید به سمت استفاده از ماشینهای برقی چه در اتوبوس و چه در تاکسی برویم، و گرنه آلودگی مشهد همچنان لاینحل میماند.
بهاروند با بیان اینکه «ما در شرایط خاصی هستیم»، عنوان کرد: برخی از وزارتخانهها به راحتی مجوز واردات کالاهای غیرضروری میدهند و اما در مورد واردات کالاها و وسایلی که به حیات و ممات مردم مربوط است اما اگر میآورند و رسیدگی نمیکنند. ما در واردات ماشینهای برقی مشکل داریم.
انتهای پیام