رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان:

بهره‌وری از منابع آب‌وخاک و توسعه کشت‎های گلخانه‎ای از اولویت‌های سازمان است

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: بهره‌وری از منابع آب‌وخاک و توسعه کشت‌های گلخانه‌ای از اولویت‌ها و برنامه‌های سازمان جهاد کشاورزی در استان است.

عبدالرضا بازدار امروز در مراسم افتتاحیه گلخانه هیدروپونیک ٦ هزار مترمربع ویرا گل شهرستان خرم‌آباد با اعلام این خبر اظهار کرد: به مناسبت ایام‌الله دهه فجر انقلاب اسلامی ۷۵ پروژه بااعتباری بالغ‌بر ۸۲ میلیارد تومان در اقصی نقاط استان به فراخور این ایام خجسته افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد که در این راستا بهره‌وری از منابع آب‌وخاک و توسعه کشت‌های گلخانه‌ای اولویت‌ها و برنامه‌های سازمان جهاد کشاورزی لرستان است.

وی تصریح کرد: خوشبختانه طی سه سال گذشته سطح گلخانه‌های قابل بهره‌برداری در لرستان از ٧ هکتار به ۶۵ هکتار رسیده است و روند توسعه گلخانه‌ها همچنان ادامه دارد به‌طوری‌که در حال حاضر تعداد ٢٠ هکتار گلخانه در دست احداث داریم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان خاطرنشان کرد: همچنین زیرساخت‌های احداث بیش از ۲۵۰ هکتار گلخانه در قالب شهرک‌های کشاورزی نیز در دست اقدام است تا به سرمایه‌گذاران و متقاضیان در قالب واحدها واگذار شود.

بازدار اضافه کرد: از مقدار ۶۵ هکتار گلخانه لرستان که درحال بهره‌برداری است ۵۲ هکتار به کشت سبزی و صیفی با تولید حدود ۱۱ هزار تن، ٣ هکتار گیاهان دارویی با تولید بیش از ۶۰۰ تن و حدود ۱۰ هکتار به کشت گل‌های شاخه بریده اختصاص یافته که به ازای هر هکتار گلخانه برای بیش از ۸ تا ۱۰ نفر اشتغال‌زایی می‌شود.

وی بیان کرد: جهت احداث گلخانه‌ها تسهیلات بانکی ارزان‌قیمت از طریق سیستم بانکی به متقاضیان پرداخت می‌شود.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۱۵ بهمن ۱۳۹۸ / ۲۰:۲۷
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 98111511283
  • خبرنگار : 50176