استاندار سیستان وبلوچستان:

خدمات و فعالیت‌ها بدون توجه به مسایل فرهنگی ثمری نخواهد داشت

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: اگر تمامی زیرساخت‌ها فراهم اما مسایل فرهنگی مورد توجه قرار نگرفته باشد ثمری نخواهد داشت و همه برباد خواهد رفت.

احمدعلی موهبتی جمعه شب ۱۱ بهمن ماه در جمع علما و اندیشمندان شیعه و سنی سیستان و بلوچستان که با حضور دکتر صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دفتر امام جمعه زاهدان برگزار شد اظهار کرد: اکنون به برکت انقلاب اسلامی شرایط فرهنگی خوبی داریم اما همانگونه که رهبر معظم انقلاب تاکید فرمودند باید مراقب تهاجم و شبیخون فرهنگی دشمنان باشیم.

استاندار سیستان و بلوچستان با تبریک فرارسیدن ایام الله دهه فجر بیان کرد:  به میمنت انقلاب اسلامی و دهه مبارک فجر خدمات بی نظیر و طرح‌های متعدد زیربنایی در کشور از جمله این استان ارائه و اجرا شده است اما به تعبیر مقام معظم رهبری هنوز تا رسیدن به نقطه آرمانی فاصله داریم.

وی افزود: استان سیستان و بلوچستان به سبب اجرای طرح‌های مختلف به یک کارگاه ویژه تبدیل شده است بطوریکه قبل از جاری شدن سیل اخیر ۱۲ هزار واحد مسکونی روستایی از سوی کمیته امداد و بنیاد مسکن در دست ساخت بوده که در اقدامی ارزشمند پنج هزار واحد دیگر به آن افزوده شده است.

موهبتی ادامه داد: برای ساماندهی حاشیه نشینی در زاهدان و چابهار نیز ۱۰ هزار واحد مسکونی و در حادثه سیل ۱۶ هزار و ۲۰۰ واحد مسکونی ساخته و ۱۲ هزار واحد نیز تعمیر خواهد شد.

وی وجود منطقه آزاد چابهار و تصویب منطقه آزاد سیستان در مجلس شورای اسلامی را فرصت بزرگ دیگری برای سیستان و بلوچستان و پیشرفت و توسعه منطقه دانست و گفت: همدلی و وفاقی که میان مسوولان استان وجود دارد نوید دهنده آینده درخشانی برای منطقه است.

استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به همدلی و انسجام ملی در سیل جنوب سیستان و بلوچستان اظهار داشت: تهاجم فرهنگی در جریان سیل استان نیز در حال خودنمایی بود اما همدلی و حضور گسترده مردم سراسر کشور برای کمک رسانی به سیل زدگان تمامی دسیسه ها را خنثی کرد و اجازه نداد که عده ای فرصت طلب از این صحنه سو استفاده کنند.

وی افزود: در انتخابات نیز باید تلاش شود شرایط پیش رو را بخوبی مدیریت کنیم که فرهنگ قومیت و مذهب در کشور حفظ شود.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۱۲ بهمن ۱۳۹۸ / ۰۷:۴۴
  • دسته‌بندی: سیستان و بلوچستان
  • کد خبر: 98111207494
  • خبرنگار :