معاون حقوقی قوه قضاییه اعلام کرد

تشکیل کارگروه سازمان‌ها و نهادهای قضایی درخصوص تنقیح قوانین در قوه قضائیه

معاون حقوقی قوه قضاییه گفت: در اداره کل تنقیح قوانین معاونت حقوقی قوه قضائیه ١٠ مجموعه تنقیح آماده شده است که نوآوری بسیار خوبی است و به زودی منتشر می شود.

به گزارش ایسنا حجت‌الاسلام و المسلمین محمد مصدق معاون حقوقی قوه‌قضاییه در نشست "هم اندیشی کارگروه‌های تخصصی تفاهم‌نامه همکاری قوای سه‌گانه در زمینه تنقیح قوانین و مقررات کشور" اظهار کرد: حدود سه هزار عنوان جزایی در قوانین موجود است که بیش از ٨٠ درصد این موارد مربوط به تعزیرات است. از سال ٩٢ سه عنوان قوانین مربوط به حدود دیات، قصاص و کلیات قانون بازنگری و قوانین جدید جایگزین قوانین قدیمی شد.

وی با اشاره به ضرورت تنقیح قوانین از تشکیل کارگروه سازمانها و نهادهای قضایی در این خصوص در قوه قضائیه خبر داد و گفت: همه نهادهای تابعه قوه قضائیه در این کارگروه قوانین و مقررات حوزه فعالیت های تخصصی خود را بررسی می کنند.

مصدق افزود: در اداره کل تنقیح قوانین معاونت حقوقی قوه قضائیه ١٠ مجموعه تنقیح آماده شده است که نوآوری بسیار خوبی است و به زودی منتشر می شود.
معاون حقوقی قوه قضائیه گفت: برای بهره مندی از آرا و نظرات اندیشمندان و استادان حوزه تنقیح قوانین و مقررات سامانه ای تعبیه شده است تا لوایح قضایی پیش از نهایی شدن بر روی این سامانه منتشر شود.

مصدق یادآورد شد: همچنین در معاونت حقوقی قوه قضائیه هر ماه ٣٠٠ سوال و نظریه مشورتی حقوقی، تجاری، مدنی، خانوادگی پاسخ داده می شود و قرار است مجموعه این سوالات و پاسخ ها بر روی سامانه منتشر شود.
معاون حقوقی قوه قضائیه در پایان از اعلام آمادگی این نهاد برای همکاری با سایر قوا  برای تسهیل قوانین و مقررات خبر داد .

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۸ بهمن ۱۳۹۸ / ۱۳:۲۲
  • دسته‌بندی: حقوقی و قضایی
  • کد خبر: 98110805875
  • خبرنگار : 71511

برچسب‌ها