ششمین جلسه ستاد برگزاری سی و هفتمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن‌کریم برگزار شد

نشست رئیس مرکز امورقرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه مهدی قره‌شیخلو با رؤسای ادارات امور قرآنی استان‌ها در روزهای ۲۸ و ۲۹ دی ماه در ساختمان مهر سازمان اوقاف و امور خیریه برگزار شد.

به گزارش ایسنا، در این نشست مدیران قرآنی استان‌ها به ارائه گزارش و عملکرد خود طی دوران مسئولیت پرداختند و همچنین پیشنهادات خود را در زمینه ارتقاء فعالیت های قرآنی ارائه دادند.

در دومین روز این نشست، حجت‌الاسلام سیدمهدی خاموشی- رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه-حجت‌الاسلام اخوان‌صباغ -رئیس سازمان‌دارالقرآن‌الکریم- و حجت‌الاسلام غلامعلی عادل- معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف- به سخنرانی پرداختند.


حجت‌الاسلام خاموشی - رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه- با تسلیت به مناسبت ایام شهادت حضرت زهرا(س) و شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی دقایقی به سخنرانی درباره اهمیت بقاع متبرکه، اجرای نیّات واقفین، افزایش بهره‌وری موقوفات و ... پرداخت.


رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه فعالیت قرآنی در بقاع متبرکه برای بنده اصل الف است تصریح کرد: باید بقاع متبرکه را مرکز نخبه‌پروری قرآنی، مرکز حفظ قرآن کریم، مرکز رقابت های قرآنی، مرکز تفسیر و مفاهیم قرآنی و ... قرار دهیم. این بقاع باید پاتوق قراء درجه یک شود و مجالس بزرگ استماع قرآن کریم تشکیل شود. همچنین مسابقات بین‌المللی قرآن کریم، باید در استانهای دیگر نیز اجرا شود و توصیه می‌کنم برای آینده در خوزستان و سیستان و بلوچستان برگزار کنیم. بعضی از اتفاقات و رویدادها را باید در جغرافیاهای متفاوت برگزار کرد تا جغرافیای مختلف کشور دیده شود.


همچنین در بخش دیگر این نشست، حجت‌الاسلام عادل- معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه- با اشاره به اینکه طرحهای خیلی خوبی برای توسعه موقوفات قرآنی ارائه شده است گفت: توسعه موقوفات قرآنی در ترویج فرهنگ قرآنی نقش بسزایی دارد. موضوع قرآن، موضوعی است که دلهای مردم آمادگی دارد تا بیایند و وقف قرآنی ایجاد کنند و باید در ابتدا از خود قرآنی‎‌های هر استان شروع کرد.


حجت‌الاسلام عادل ادامه داد: همکاری ادارات فرهنگی و قرآنی باید تنگاتنگ باشد. فرهنگ ما قرآن است و قرآن ما فرهنگ ماست. تاسیس اداره قرآنی برای تقویت فعالیت های قرآنی، نباید موجب جدایی و تفرقه و جبهه‌گیری شود. کلیه ادارات فرهنگی جهت امور اجرایی آماده همکاری با ادارات قرآنی هستند تا شاهد فعالیت های قرآنی پرثمر باشیم.


در بخش دیگر این جلسه حجت‌الاسلام اخوان صباغ-رئیس سازمان دارالقرآن‌الکریم- با بیان اینکه تشکیلات سازمان دارالقرآن الکریم تا شهرستانها توسعه پیدا کرده است و ظرفیت بسیار خوبی برای یک حرکت قرآنی بزرگ است گفت: الحمدلله طی سالهای گذشته در این سازمان، اتفاقات بزرگ آموزشی، اعطای مدرک و کرسی‌های تلاوت صورت گرفته است. اینکه ما بتوانیم با دستگاه‌های قرآنی مختلف تعامل کنیم و در اجرای برنامه‌های مختلف هم‌افزایی کنیم بسیار مطلوب است.


اخوان ادامه داد: ما باید یک میز همکاری ایجاد کنیم تا یک گام در تقویت فعالیت‌های قرآنی جلو برویم و به عمل و رفتار قرآنی نزدیک شویم. یکی از مواردی که می‌تواند بی‌سوادی قرآنی را از بین ببرد و عمل و رفتار قرآنی را تقویت کند جلسات قرآن خانگی است. ما طرح‌هایی را در دست اجرا داریم تا کرسی های تلاوت و تفسیر دائمی قرآن کریم را در مساجد ایجاد کنیم که در این راستا می‌توانیم با همکاری مرکزامور قرآنی سازمان اوقاف از ظرفیت بقاع بهره ببریم.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۲۹ دی ۱۳۹۸ / ۱۵:۳۷
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 98102922644
  • خبرنگار : 71461