تا پایان امسال محقق می‌شود

اضافه شدن ۳۷ کانون مساجد جدید در زنجان

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان زنجان گفت: تا پایان امسال ۳۷ کانون فرهنگی هنری مساجد جدید در سطح استان تأسیس می‌شود.

حجت‌الاسلام نقی یارمحمدی ظهر امروز در نشست خبری اظهار کرد: با توجه به دغدغه‌های مقام معظم رهبری در رابطه با تهاجم فرهنگی، سال گذشته اساسنامه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسیده و برنامه‌ها در قالب سند تحول انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه تا امروز ۹۷۵۹ نفر در سایت بچه‌های مسجد ثبت‌نام کردند، عنوان کرد: در سطح استان ۳۷۵ کانون فرهنگی هنری مساجد فعال است و تا پایان امسال ۳۷ کانون جدید در جوار مساجد سطح استان تاسیس می‌شود.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان زنجان با اشاره به اینکه ۶۰ درصد کانون‌ها در روستاها و ۴۰ درصد در شهرهای استان فعال هستند، یادآور شد: مجوز تاسیس کانون در روستاهای بالای ۱۰۰۰ نفر جمعیت صادر می‌شود.

این مسئول به طرح ملی "فهما" اشاره کرد و گفت: این طرح بستری برای رقابت سالم بین کانون‌های مساجد ایجاد می‌کند و آشنایی بچه‌های مسجد با فعالیت دیگر کانون‌ها و ایجاد یک شبکه ملی مساجد از دیگر مزایای آن است.

وی ادامه داد: امسال همزمان با سالروز ولادت حضرت زهرا (س) اولین پایتخت فرهنگی هنری مساجد ایران انتخاب می‌شود و یک شهرستان، یک روستا و ۱۸ باب کانون نیز با ارزیابی شاخص‌ها در سطح کشور، عنوان برتر را کسب می‌کنند.

یارمحمدی، ارتقای فعالیت‌های قرآنی، شبکه‌سازی و ساماندهی، ارتقای فعالیت‌های ادبی و هنری، ارتقای فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی غنی‌سازی اوقات فراغت، پاسداشت مناسب‌های ملی و مذهبی، فضای مجازی و رسانه و خلاقیت و نوآوری را از شاخص‌های ارزیابی رویداد فهما برشمرد.

وی ادامه داد: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد فعالیت‌های خود را در سامانه ثبت می‌کنند و با ارزیابی شاخص‌ها، کانون‌هایی که فعال‌تر باشند، سال آینده بیشتر مورد حمایت ستاد قرار می‌گیرند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان زنجان خاطرنشان کرد: مخاطب اصلی این کانون‌ها، نوجوانان و جوانان هستند و از تیرماه تاکنون ۱۵۰۰ نفر به اعضای کانون‌ها اضافه شده است.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۲۵ دی ۱۳۹۸ / ۱۴:۲۷
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 98102519794
  • خبرنگار :