مدیرکل استاندارد استان کردستان:

استاندارد و جهاددانشگاهی در پژوهش رابطه‌ تنگانگی دارند

مدیرکل استاندارد استان کردستان، گفت: با همکاری جهاددانشگاهی می‌توانیم موضوع استاندارد و استانداردسازی در خصوص فعالیت‌های کارگروه پژوهشی را اجرای کنیم.

ژیلا یزدانی در دیدار با رئیس جهاد دانشگاهی کردستان با اشاره به برگزاری دوره‌های آموزشی دوساعته توسط استاندارد با موضوع استاندارد و استانداردسازی در خصوص فعالیت‌های کارگروه پژوهشی، اظهار کرد: ما باید پژوهشی را تعریف کنیم که مبنای استاندارد داشته باشد.

وی افزود: بررسی محصولاتی که تأییدیه دانش‌بنیان لازم دارند، استاندارد امکان تأییدیه دانش‌بنیانی را دارد.

مدیرکل استاندارد کردستان، در خصوص تدوین استانداردها، بیان کرد: در بحث تدوین استانداردهای ملی ما هم باید اولویت‌ها را از جامعه بگیریم و هم اولویت‌های گرفته‌شده را تدوین کنیم، پس از فراهم کردن اولویت‌های تدوین اداره کل به برگزاری دوره‌های آموزشی دوساعته در خصوص استاندارد و استانداردسازی اقدام خواهد کرد.

در ادامه چیا سهراب نژاد رئیس جهاد دانشگاهی کردستان نیز گفت: ما به دنبال این هستیم که این مرحله از همکاری با اداره کل استاندارد را وارد فاز اجرایی کنیم.

وی افزود: در بحث آموزشی، پژوهشی و فرهنگی در رابطه با ترویج فرهنگ استاندارد و استانداردسازی با پتانسیل‌هایی که در اختیارداریم آماده هر نوع همکاری هستیم.

رئیس جهاد دانشگاهی، عنوان کرد: این مجموعه در کارهای پژوهشی، فرهنگی و آموزشی همکاری‌های خود را اعلام می‌دارد و امیدواریم بحث استانداردسازی را با همکاری این مجموعه‌ها نهادینه کنیم.

سهراب‌نژاد با اشاره به پتانسیل های رسانه ای و دانشجویی موجود در جهاددانشگاهی، گفت: با استفاده از پتانسیل دانشجویی جهاددانشگاهی که نماینده سایر دانشگاه‌ها است می‌توانیم اهداف استاندارد را در جامعه دانشجویی محقق کنیم و در کنار آن بحث‌های پژوهشی و همکاری در زمینهٔ تدوین استانداردها را داشته باشیم و همچنین در حوزه آموزشی هم فعالیت‌ها از طریق این پتانسیل‌ها بیشتر محقق می‌شود.

وی تأکید کرد: با توجه به این‌که دانشگاه مرکز نوآوری و شکوفایی است امید است بتوانیم دفتر ارتباط با استاندارد را که قبلاً در جهاد دانشگاهی افتتاح‌شده بود با استفاده از پتانسیل دانشگاه پویاتر کنیم.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی اداره کل استاندارد استان، سهراب نژاد خاطرنشان کرد: در خصوص اولویت تدوین استانداردهای ملی جهاد دانشگاهی می‌تواند بازوی خوبی باشد و امیدواریم بتوانیم مواردی را که جامعه به تدوین آن نیاز دارد انجام دهیم.

لازم به ذکر است؛ جلسه تمدید تفاهم‌نامه بین استاندارد و جهاد دانشگاهی کردستان تمدید شد.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۲۵ دی ۱۳۹۸ / ۱۰:۲۶
  • دسته‌بندی: کردستان
  • کد خبر: 98102519388
  • خبرنگار :