خراسان جنوبی؛ از تولید عسل تا ظرفیتی برای پرورش کرم ابریشم

مدیر امور طیور جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی با اشاره به فعالیت 747 واحد پرورش زنبورعسل با ۳۰ هزار کندو در استان، گفت: این واحدها سالانه ۱۸۰ تن عسل تولید می‌کنند.

علیرضا فضائلی‌راد، امروز دوشنبه 23 دی، در نشست‌ خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: در خراسان‌جنوبی ۶۴۰ واحد مرغ گوشتی با ظرفیت ۱۰ میلیون قطعه مرغ وجود دارد که سالانه ۵۷ هزار تن گوشت تولید می‌کنند که فراتر از نیاز داخل استان است.

وی با بیان اینکه در خراسان‌جنوبی در زمینه پرورش مرغ و تخم‌مرغ خوشبختانه زنجیره کاملی از تولید شکل گرفته است، افزود: در زمینه مرغ تخم‌گذار نیز در خراسان‌جنوبی ۳۹ واحد تولیدی با ظرفیت دو میلیون و ۱۰۰ هزار قطعه مرغ وجود دارد که تولیدات آن سالانه به حدود ۲۲ هزار و ۵۰۰ تن می‌رسد.

به گزارش ایسنا، مدیر امور طیور جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی تصریح کرد: ۱۵۵ واحد پرورش شترمرغ با ظرفیت ۱۷ هزار و ۶۰۰ قطعه و تولید سالانه ۶۰۰ تن گوشت در خراسان‌جنوبی وجود دارد که اشتغالزایی فراوانی را نیز به وجود آورده است.

وی با اشاره به فعالیت چهار واحد پرورش بوقلمون صنعتی با ظرفیت تولید سالانه ۵۰۰ تن گوشت، خاطرنشان کرد: در حوزه پرورش کرم ابریشم، اکنون ۶۴ بهره‌بردار در استان در حال فعالیت هستند که به طور متوسط سالانه 4712 کیلو پیله تولید می‌شود.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۲۳ دی ۱۳۹۸ / ۱۴:۳۳
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 98102317939
  • خبرنگار :