معاون امور اقتصادی و توسعه استانداری کردستان:

تربیت‌ معلم حرفه‌ای بهترین بهره‌وری‌ از سرمایه‌گذاری‌ برای توسعه کشور است

معاون امور اقتصادی و توسعه استانداری کردستان، بهترین بهره‌وری‌ها از سرمایه‌گذاری‌ برای توسعه کشور را تربیت‌ معلم حرفه‌ای دانست و گفت: یک اقدام اساسی برای توسعه کشور سرمایه‌گذاری روی معلمان حرفه‌ای است.

حسین فیروزی امروز(۱۷دی) در اولین جلسه خیرین دانشگاه فرهنگیان استان کردستان، اظهار کرد: در اندیشه‌های متعالی بشر همیشه رسیدن به یک جامعه آرمانی جزء آرزوها و خواسته‌ها بوده است.

وی با اشاره به اینکه جامعه آرمانی یعنی جامعه عادلانه که عدالت آن بر پایه مردم‌سالاری باشد، افزود: برای رسیدن به این جامعه آرمانی باید تمام افراد جامعه رفتار عادلانه مبتنی بر مردم‌سالاری داشته باشند.

معاون امور اقتصادی و توسعه استانداری کردستان، با اشاره به اینکه معلم در مدرسه تجربه آگاه‌سازی را یاد می‌گیرد، بیان کرد: افرادی که آگاهی کامل را دارند معتقد هستند که مهم‌ترین سرمایه‌گذاری برای توسعه یک کشور در آموزش‌وپرورش صورت می‌گیرد.

فیروزی همچنین بهترین بهره‌وری‌ها از سرمایه‌گذاری‌ برای توسعه کشور را تربیت‌ معلم حرفه‌ای دانست و عنوان کرد: یک اقدام اساسی برای توسعه کشور سرمایه‌گذاری روی معلمان حرفه‌ای است لذا خیرین استان همواره در این زمینه پیشرو بوده‌اند.

وی با اشاره به اینکه دانش آموزان باید در مدرسه تجربه زیستی مردم‌سالاری داشته باشند، افزود: دانش آموزان باید شاد بودن، احساس آرامش و امنیت، احترام به دیگران و زندگی مشارکت جویانه با دیگران را در مدرسه یاد بگیرند و این آموزش‌ها وظیفه معلمان حرفه‌ای است.

معاون امور اقتصادی و توسعه استانداری کردستان، تأکید کرد: تربیت‌معلم یکی از وظیفه‌های بسیار مهم دانشگاه فرهنگیان است که بیش‌ازپیش باید در این خصوص سرمایه‌گذاری کنند.

به گفته فیروزی معلمان باید رفتار دموکراتیک داشته باشند و شجاع بودن را به دانش‌آموز یاد بدهند و خواسته آن‌ها را سرکوب نکنند.

وی گفت: برای دست یابی به جامعه آرمانی نیازمند معلمان حرفه ای در سیستم آموزشی هستیم.

معاون امور اقتصادی و توسعه استانداری کردستان، با اشاره به اقدامات خیرین استان، خاطرنشان کرد: در زمینه مسجد سازی کردستان جزء استان های کم نظیر در کشور است که توسط خیرین این منطقه احداث شده است.

فیروزی در پایان یادآور شد: سرمایه گذاری روی تربیت معلمان حرفه ای یعنی ساختن آینده ای بهتر و ایجاد امیدواری برای فرزندانمان است که می تواند توسط خیرین ایجاد شود.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۱۷ دی ۱۳۹۸ / ۱۵:۰۸
  • دسته‌بندی: کردستان
  • کد خبر: 98101713496
  • خبرنگار :