پرستاران؛ سفیدپوشانی بی ادعا...

با وجود سختی کار، هیچ زمانی وظیفه خود را فراموش نمی‌‎کنند و برای اینکه امید را در دل بیمار زنده نگه دارند، با عشق و علاقه به کارخود ادامه می‌دهند تا لبخندی را برای بر لبان بیمار بنشانند.

11 دی‌ماه در تقویم رسمی کشور، ولادت حضرت زینب(س) و روز پرستار نامگذاری شده است، قشری که بدون منتی در هر برهه از زمان، مشغول کار کردن هستند، شاید از سختی کار رنج ببرند اما این مانعی برای ادامه کار نیست.

خبرنگار ایسنا، به بهانه فرارسیدن روز پرستار به گفت و گو با پرستاری بازنشسته پرداخته که در دوران جنگ تحمیلی در بیمارستان فعالیت داشته است.

پروین افکایه در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: متولد ۱۳۳۹ هستم و در سال ۵۷ مصادف با انقلاب اسلامی به دانشکده پرستاری شهید چمران اهواز وارد شدم.

او می‌گوید: سال ۶۱ از دانشکده پرستاری فارغ‌التحصیل و در دوران جنگ تحمیلی با مدرک فوق دیپلم در بیمارستان فعالیت داشتم، در سال ۶۶ در دانشگاه اهواز مدرک کارشناسی را گرفتم.

این پرستار بازنشسته می‌گوید: همزمان با درس خواندن، کار می‌کردم و تا سال ۶۹ در بیمارستان اهواز مشغول به کار بودم، در زمانی که در اهواز با خانواده زندگی می‌کردم از طریق جهاد سازندگی در مناطق محروم استان خوزستان فعالیت داشتم.

او می‌گوید: سال ۶۹ به چهارمحال و بختیاری آمدم، در ابتدا در بیمارستان علی اصغر (ع) و بعد از آن در بیمارستان هاجر و کاشانی شهرکرد فعالیت داشتم، سال‌های آخر فعالیت را در معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی سپری کردم.

افکایه می‌گوید: در سال‌های جنگ که دوران فعالیتم بود، شیفت‌بندی معنا نداشت، به طوری که گاها ۳ روز پشت سر هم سر کار بودیم، سال‌های سختی را به دلیل کمبود کادر پرستاری گذراندم.

این پرستار بازنشسته گفت: مشکلی که سالیان سال در کشور وجود دارد کمبود کادر پرستاری بوده که هنوز هم برطرف نشده است، پرستاران مطالبات بسیاری دارند که در حال حاضر مسائل و مشکلات آن‌ها بیشتر شده است.

او می‌گوید: تنها شغلی که به دلیل وظیفه و وجدان کاری نمی‌تواند دست به اعتراض و اعتصاب بزنند، شغل پرستاری است

این پرستار بازنشسته می‌گوید: امنیت شغلی پرستارانی که استخدام هستند تامین است، اما پرستارانی که نیروی شرکتی هستند در حق آن‌ها اجحاف زیادی می‌شود و امنیت شغلی آن‌ها تامین نیست.

او می‌گوید: هیچ زمانی نباید مسائل مالی پرستاران در خدمت‌رسانی به مردم تاثیر بگذارد، آن‌ها باید همواره با توان و انرژی و عشقی که دارند کار خود را انجام دهند و در خدمت رسانی به مردم کوتاهی نکنند.

این پرستار بازنشسته در پایان می‌گوید: امید است در آینده‌ای نزدیک مشکل پرستاران که نپرداختن به موقع مطالبات آن‌ها است، برطرف شود.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۱۱ دی ۱۳۹۸ / ۰۸:۵۵
  • دسته‌بندی: چهارمحال و بختیاری
  • کد خبر: 98101107894
  • خبرنگار :