ادامه تجمع مخالفان نخست وزیر مکلف لبنان مقابل منزل وی

تظاهرکنندگان لبنانی برای دومین شب متوالی مقابل منزل حسان دیاب، نخست وزیر مکلف این کشور در بیروت تجمع کرده و با سر دادن شعارهایی اعتراض خود را به انتخاب او اعلام کردند.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه الیوم السابع چاپ مصر، تظاهرکنندگان لبنانی یکشنبه شب با وجود طوفان و باران شدید، مقابل درب منزل حسان دیاب در منطقه تلة الخیاط در بیروت تجمع کرده و شعارهایی در مخالفت با انتخاب دیاب برای تشکیل کابینه جدید سر دادند و از او خواستند از این مسؤولیت کناره‌گیری کند.

تظاهرکنندگان تاکید کردند، نخست وزیر مکلف با خواسته‌های مطرح شده در اعتراضات مردمی از جمله تشکیل کابینه‌ای از چهره‌های مستقل و فن‌سالار به دور از احزاب، جریان‌ها و گروه‌های سیاسی مطابقتی ندارد.

تظاهرکنندگان از مناطق مختلف بیروت و دیگر استان‌ها به این منطقه آمده و گروه‌هایی از تظاهرکنندگان نیز از میدان الشهدا (میدان اصلی تظاهرات و اعتراضات در بیروت) راهپیمایی را به سمت منطقه تله الخیاط به راه‌ انداختند.

آنها با اشاره به اینکه مکلف کردن حسان دیاب برای تشکیل دولت بر خلاف خواست مردم و تظاهرکنندگان بود، تاکید کردند به تظاهرات و تجمع خود مقابل منزل دیاب تا زمانی که او از تشکیل کابینه انصراف دهد، ادامه خواهند داد.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۹ دی ۱۳۹۸ / ۱۱:۴۷
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 98100906383
  • خبرنگار : 71496