برگزاری بیش از ۱۵۰ محفل انس با قرآن در مدارس ‏ملایر

مدیر آموزش و پرورش شهرستان ملایر از برگزاری بیش از ۱۵۰ محفل انس با قرآن در ‏مدارس شهرستان در هفته قرآن، عترت و نماز خبر داد.‏

هادی سلگی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه قرآن هدایتگری بی بدیل است که اگر از کودکی بدان مانوس شویم آثار و برکاتش در تمام زندگی جلوه می کند، افزود: هدف از برگزاری محافل انس با قرآن، ترویج آموزش و اهتمام به انس دانش آموزان با قرآن و کشف و شکوفایی استعدادهای آنان در بین دانش آموزان است.

وی با بیان اینکه هر چند برنامه های قرآنی محدود به هفته قرآن و عترت نبوده و در سراسر سال اجرا می شود، اظهار کرد: در این هفته برنامه های متنوعی با عناوین اسلامی، انقلابی و ولایی برنامه های مختلفی از قبیل محافل انس با قرآن، سرود همگانی قرآنی اجرای مسابقات با محوریت قرآن، تجلیل از دانش آموزان فعال قرآنی و برگزاری گفتمان های دینی و بصیرتی در مدارس اجرا می شود.

سلگی با اشاره به اینکه دومین دوره گفتمان های دینی با هدف معرفت افزایی بین دانش آموزان و آشنایی آنان با معارف دینی، اجتماعی و فرهنگی در بین مدارس متوسطه دوم برگزار شد، ادامه داد: در این گفتمان ها اهتمام به نماز، شکل دهی به هویت و شخصیت دانش آموزان اهمیت عفاف، حجاب و مقاومت در برابر آسیب های اجتماعی مدنظر بوده است.

مدیر آموزش و پرورش ملایر با بیان اینکه حجت الاسلام والمسلمین کاظمی و شهجردی از اساتید حوزه و دانشگاه از شهر قم سخنران این گفتمان ها بودند، یادآور شد: سالانه بیش از ۲۵۰ گفتمان دینی در مدارس شهرستان برگزار می شود و فرصت ارزشمندی برای تربیت و رفع شبهات جوانان است.

وی در بخش دیگری از اجرای طرح رویش ۲ ویژه دانش آموزان مدارس روستایی و مناطق محروم با همکاری داوطلبانه آموزگاران خبر داد و گفت: این طرح، در ادامه طرح رویش ۱ که در مدارس شهر اجرا می شد، این بار ویژه مدارس روستایی و مناطق محروم اجرا می شود.

سلگی بیان کرد: در طرح رویش ۲ یک تیم متشکل از همکاران اداری واحد آموزش و آموزگاران توانمند به صورت داوطلبانه به مدارس روستایی و مناطق محروم اعزام می شوند و به صورت ویژه مباحث آموزشی را با دانش آموزان مرور می کنند.

مدیر آموزش و پرورش ملایر خاطرنشان کرد: این طرح با هدف ارتقای کیفیت آموزشی در مناطق محروم و روستایی که مشکلات بیشتر و امکانات کمتری دارند،  به صورت ابتکاری توسط حوزه آموزش ابتدایی آموزش و پرورش شهرستان ملایر، تدوین شده و در دستور کار قرار گرفته است.

وی یادآور شد: نخستین مرحله این طرح در روستای توسکین اجرا و به ترتیب اولویت نیز در سایر مدارس روستایی شهرستان اجرایی می شود.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۲ دی ۱۳۹۸ / ۱۰:۲۵
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 98100201028
  • خبرنگار : 50038