برگزاری جشن روستای بدون بیکار ‌در روستای "چیچکلو"ی اسلامشهر

فرماندار شهرستان اسلامشهر گفت:‌ بیش از ۱۷ هزار شغل در سامانه رصد اشتغال، در سطح شهرستان اسلامشهر تاکنون ثبت شده است.

مسعود مرسلپور فرماندار شهرستان اسلامشهر شامگاه شنبه در جشن روستای بدون بیکار در روستای چیچکلو برگزار شد، اظهار کرد: در سال ۱۳۹۷ در سامانه رصد اشتغال بالغ بر ۱۰ هزار شغل ایجاد و ثبت شد و در سال جاری نیز تا به امروز بیش از ۷ هزار شغل را کارآفرینان ایجاد و در این سامانه ثبت کرده‌اند.

مرسلپور با اشاره به اینکه در حوزه اشتغال هم مردم و هم مسئولین شهرستان خوب درخشیدند، افزود: اشتغالزایی، اشتغال و شغل و کار یک فرآیندی را به دنبال دارد که این فرآیند چندین مولفه را مدیریت می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه در تحریم‌ها کارآفرینان توانستند اقداماتی انجام بدهند که کشور را به خودکفایی برسانند، بیان کرد: اگر کشور ما در تحریم هم نباشد، باید به سمت و سوی حرکت کنیم که صادرکننده محصولات تولیدی داخل کشور باشیم، نه اینکه واردکننده اجناس خارجی شویم، اگر کارآفرینان مورد حمایت قرار گیرند، قطعا می‌توانند با هزینه کمتر و اشتغال بیشتر محصولات با کیفیت‌تری تولید و عرضه کنند.

فرماندار شهرستان اسلامشهر با اشاره به اهمیت رونق تولید در منطقه تاکید کرد: حذف و کاهش بروکراسی اداری از سوی دستگاه‌های اجرایی و بانک‌ها و اعتماد به کارآفرینان در جهت رفع موانع، ارائه تسهیلات به کارآفرینان می تواند در جهت رونق اشتغال و تولید در منطقه موثر باشد، اگر حتی یک هفته کار کارآفرینی به تعویق بیفتد، قطعاً یک سال کار اشتغال و تولید به عقب خواهد افتاد.

وی یادآور شد: عدم هماهنگی دستگاه‌های خدمات رسان و اداری در استان با مجموعه مدیران شهرستانی در جهت ارائه خدمات به صاحبان مشاغل و کارآفرینان منطقه و اجرای قوانین دست و پا گیر اداری و سلیقه‌ای یکی از مهمترین معضلات و موانعی است که مانع از گسترش تولید و رشد و توسعه در زمینه اشتغال در صنایع این شهرستان شده است.

مرسلپور با انتقاد از عدم همکاری و همراهی برخی از مسئولین و مقامات استانی با دستگاه‌های اداری و اجرایی شهرستان، تصریح کرد: در کمال تاسف در سال گذشته کارخانه‌ای مستقر در شهرستان اسلامشهر که می‌توانست در کشور نقش‌آفرینی داشته باشد، به علت بدهی ۶۰ میلیون تومانی به یک دستگاه شبه‌دولتی با داشتن ۳۶۰ نفر پرسنل تعطیل شد.

فرماندار شهرستان اسلامشهر با تاکید بر اینکه رونق تولید و کارآفرینی در اسلامشهر وجود دارد، خاطرنشان کرد: گاهی نامهربانی‌ها و عدم همکاری مسئولین، مسائل و مشکلاتی را برای عزیزان کارآفرین به وجود می آورد، در صورتی که با کمک و همراهی مسئولین می توان این مشکلات را برطرف کرد، باید تدابیری اندیشیده شود تا چندین روستای بدون بیکار در شهرستان اسلامشهر داشته باشیم.

در بخش پایانی این مراسم که به همت معاونت برنامه ریزی و توسعه فرمانداری اسلامشهر و بخشداری احمدآباد مستوفی و با حضور مدیر عامل صندوق کار آفرینی امید استان تهران ، معاون کمیته امداد استان تهران، مدیر کل دفتر جذب و اشتغال استانداری تهران و تولیدکنندگان، کارآفرینان طرح مشاغل روستایی و عشایری، صنعتگران و دریافت‌کنندگان تسهیلات بانکی برگزار شد از کارآفرینان برتر این روستا تجلیل بعمل آمد.

همچنین در حاشیه این مراسم نمایشگاهی از توانمندیها و تولیدات روستائیان و صنعتگران و تولیدکنندگان شهرستان اسلامشهر افتتاح و در معرض بازدید شرکت کنندگان در جشن قرار گرفت.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۱ دی ۱۳۹۸ / ۱۳:۲۲
  • دسته‌بندی: تهران
  • کد خبر: 98100100415
  • خبرنگار :

برچسب‌ها