معاون میراث فرهنگی آذربایجان شرقی خبر داد

بهره‌برداری از عمارت امیر ارشد ورزقان در قالب اقامتگاه سنتی

معاون میراث فرهنگی آذربایجان شرقی از بهره‌برداری عمارت امیر ارشد ورزقان، به‌عنوان هتل بوتیک و اقامتگاه سنتی خبر داد.

علیرضا قوچی ظهر در بازدید از عمارت امیر ارشد در روستای آبخواره شهرستان ورزقان به همراه مدیرکل امور روستایی استانداری آذربایجان شرقی، گفت: مرمت و ساماندهی این عمارت به‌منظور بهره‌برداری از آن در قالب هتلینگ و افزایش ظرفیت اقامتگاه‌های سنتی شهرستان ورزقان، انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه این بازدید فنی در راستای بررسی روند مرمت و تجهیز عمارت امیر ارشد است، افزود: این پروژه توسط تعاونی دهیاران خاروانا به نمایندگی از دهیاران شهرستان ورزقان و زیر نظر استانداری آذربایجان شرقی و معاونت میراث فرهنگی استان در حال اجرا است.

وی ادامه داد: این مجموعه، جهت مرمت، تجهیز و بهره‌برداری به بخش خصوصی واگذارشده و بااعتباری نزدیک به 20 میلیارد ریال در حال ساماندهی بوده و پیشرفت چشمگیری نیز داشته است.

به گزارش روابط عمومی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان، قوچی در خاتمه گفت: مرمت و ساماندهی «گنبد الله الله، مقبره تاریخی روستای سور، مقابر تاریخی علویق، مقبره تاریخی کرویق، کاروانسرای تاریخی برازین و ایری، مقبره تاریخی روستای لیلاب»، اجرای پروژه‌های زیرساختی ازجمله تکمیل سرویس‌های بهداشتی در «چیچکلو و زرآباد» و احداث سرویس بهداشتی در «جوشین»، اجرای سنگفرش و پیاده راه پلله در «گل آخور و جوشین» ازجمله پروژه‌های اجرایی در حال انجام از سوی معاونت میراث فرهنگی استان در سطح شهرستان ورزقان است.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۳۰ آذر ۱۳۹۸ / ۱۵:۳۵
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 98093022623
  • خبرنگار :