برداشت سالانه ۵.۳ میلیون متر مکعب آب شرب و چاه برای فضای سبز!

شهردار بیرجند گفت: سالانه ۵.۳ میلیون مترمکعب از آب شرب و آب چاه برای فضای سبز شهر بیرجند برداشت می‌کنیم که تنها بخش کمی از فضاهای اختصاص داده شده به فضای سبز شهری را پوشش می‌دهد.

محدودیت آب قابل استفاده در نواحی خشک در سال‌های اخیر، استفاده از پساب تصفیه شده فاضلاب جهت فضای سبز شهرهایی همچون شهر بیرجند را تبدیل به دغدغه مسئولان کرده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری بیرجند، محمدعلی جاوید، شهردار بیرجند امروز سه شنبه ۲۶ آذر در جلسه‌ای با حضور مدیر عامل آب و فاضلاب کشور به منظور بررسی موضوع استفاده از پساب تصفیه شده فاضلاب برای فضای سبز شهر بیرجند، اظهار کرد: سالانه ۵.۳ میلیون مترمکعب از آب شرب و آب چاه برای فضای سبز شهر بیرجند برداشت می‌کنیم که تنها بخش کمی از فضاهای اختصاص داده شده به فضای سبز شهری را پوشش می‌دهد.

وی با اشاره به استفاده از پساب تصفیه شده فاضلاب برای فضای سبز شهر بیرجند، افزود: در صورت تحقق این موضوع می‌توان امیدوار بود یک نشاط و سرزندگی پایداری به واسطه توسعه فضای سبز شهری در شهر بیرجند ایجاد شود.

در این جلسه تصمیماتی برای تخصیص پساب، طراحی و اجرای خط انتقال گرفته شد و موضوع تخصیص پساب فاضلاب برای فضای سبز شهر بیرجند مورد بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۲۶ آذر ۱۳۹۸ / ۱۹:۲۱
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 98092620107
  • خبرنگار : 50026