جشنواره منطقه ای تخت سلیمان تکاب آغاز بکار کرد

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان غربی گفت: بدنبال برنامه ریزی برای برگزاری جشنواره ملی تخت سلیمان در سال آینده هستیم.

جلیل جباری امروز ۱۴ آذر ماه در جشنواره منطقه ای گردشگری تخت سلیمان تکاب با اشاره به برگزاری جشنواره منطقه ای تخت سلیمان در ۱۴ و۱۵ آذر ماه با بیان اینکه این جشنواره دومین جشنواره از ۷ رویداد ملی گردشگری است، افزود: بدنبال برگزاری این جشنواره در سطح ملی در تابستان سال ۹۹ هستیم.

وی هدف از برگزاری جشنواره منطقه ای را در نیمه دوم سال جذب گردشگر در فصول غیر پیک مسافر به مناطق مذکور برای معرفی ظرفیتهای آن منطقه دانست و گفت: این جشنواره با شرکت ۵ استان (زنجان،آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، گیلان) به مرکزیت تکاب در ۲روز در حال برگزاری است که در سلسله برگزاری جشنواره های منطقه ای جشنواره بعدی با مرکزیت سیستان و بلوچستان برگزار خواهد شد. 

جباری برگزاری جشنواره های اینچنینی را زمینه ای برای بازشناسی ظرفیتهای شهرستان عنوان کرد و‌گفت: در جوار برگزاری این جشنواره، نمایشگاه توانمندی های گردشگری تکاب و ۵ استان حاضر در جشنواره در ۳۵ غرفه دایر است که علاوه بر عرضه سوغات و محصولات تولیدی، اقامتگاههای بوم‌گردی و آژانس های مسافری مستقر هستند که اجرای برنامه های آئینی ۵ استان نیز از دیگر برنامه های این نمایشگاه است.

وی بااشاره به برنامه های برگزاری جشنواره در روز دوم ادامه داد: در راستای برگزاری این جشنواره تور گردشگری بازدید از جاذبه های طبیعی تکاب و صعود و فرود از زندان سلیمان روز جمعه ۱۵ آذرماه انجام می شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان بااشاره به افزایش ظرفیت اقامتی از ۱۲۵ تخت به ۲۵۰ تخت با احتساب واحدهای بوم گردی در شهرستان طی سال جاری تصریح کرد: احداث ۷ واحد بوم گردی در شهرستان در دست اقدام است.

به گزارش ایسنا، وی بااشاره به اینکه آمار بازدید از تخت سلیمان طی سال جاری۴۰ درصد رشد داشته است، افزود: میزان اقامت در واحدهای اقامتی شهرستان از ۶۰۰۰ نفر به ۱۰ هزار نفر رسیده ک رشد ۴۹ درصدی دارد. 

جباری سرمایه گذاری را شاه بیت توسعه عنوان کرد و با بیان اینکه تکاب جایگاه خود را در مسیر توسعه گردشگری پیدا کرده است، افزود: هر سرمایه گذاری که اعلام آمادگی کند آماده اعطای تسهیلات هستیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان با تاکید بر اینکه مهمترین گلایه گردشگران وضعیت نامناسب مسیر منتهی به مجموعه جهانی تخت سلیمان است، تاکید کرد: بهبود زیرساخت و راههای این شهرستان به طوری که آسیبی به آثار طبیعی و تاریخی نرسد در دستور کار قرار گیرد.

وی صنعت گردشگری را در استان مغفول دانست و افزود: چنانچه به این صنعت در کنار کشاورزی و صنایع دیگر بها داده می شد نقش بیشتری می توانست در رونق اقتصادی ایفا کند.

انتهای پیام

  • پنجشنبه/ ۱۴ آذر ۱۳۹۸ / ۱۲:۳۲
  • دسته‌بندی: آذربایجان غربی
  • کد خبر: 98091410157
  • خبرنگار :