راهنمای خرید دکوراسیون و کاغذ دیواری پذیرایی کوچک

یکی از تغییرات چشمگیری که حتی با هزینه‌ی کم نیز در خانه‌ها قابل اجرا می‌باشد، استفاده از کاغذ دیواری در قسمت پذیرایی و اتاق خواب و سایر قسمت‌های منازل است.

به گزارش ایسنا، بنابراعلام آف دکور، با توجه به تنوع سلیقه‌ی مشتری‌ها و بازار، طراحان و تولیدکنندگان انواع مختلف کاغذ دیواری‌ها را طراحی و تولید کرده‌اند و با توجه به نوع کاربرد می‌توانید نمونه دلخواه را انتخاب و خریداری کنید.

طرح‌های مختلف کاغذ دیواری‌ها با قیمت‌های مختلف در بازار موجود است و باید قبل از خرید آنها سبک خانه و بودجه‌ی خود را تعیین کنید و سپس اقدام به خرید کاغذ دیواری پذیرایی کنید.

در سالهای خیلی قبل از کاغذ دیواری در خانه‌ها استفاده می‌شد و برای چند سالی استفاده از آنها از دور خارج شد و در چند سال اخیر مجددا در بین مردم محبوبیت زیادی پیدا کرده‌اند.

بعضی از کاغذ دیواری‌ها طوری طراحی شده‌اند که با استفاده از آنها می‌توانید سقف خانه‌های کوچک و نقلی را بلندتر نشان دهید و باعث شوید خانه بزرگتر و دلبازتر بنظر برسد. برخی از کاغذ دیواری‌ها قابلیت شستشو هم دارند و کار را برای نظافت بسیار آسان می‌کنند، زیرا دیوارهای گچی بعد از مدتی تیره می‌شوند و جذابیت اولیه خود را از دست می‌دهند و تمیز کردن آنها نیازمند گچ کاری دوباره یا رنگ کاری ساختمان بود، اما کاغذ دیواری‌های قابل شستشو این کار را خیلی راحت‌تر کرده‌اند.

هنگامی که از کاغذ دیواری در قسمت پذیرایی یا سایر قسمت‌های منزل خود استفاده کردید، می‌توانید حتی در صورت بروز مشکل یا پارگی در قسمت‌هایی از آن، اقدام به ترمیم کاغذ دیواری کنید. البته باید در این زمینه کاملا حرفه‌ای عمل کنید و از ابزار مخصوص کمک بگیرید.

پس وقتی قسمتی از کار دچار مشکل بود نگران نباشید چون نیازی به تعویض کل کاغذ دیواری و صرف هزینه‌ی زیاد نخواهد بود. برای ترمیم کاغذ دیواری پذیرایی می‌توانید از اسفنج مخصوص کاغذ دیواری، کاتر، چسب کاغذ دیواری یا خمیر مخصوص کاغذ دیواری و یک تکه از کاغذ دیواری که کاملا سالم است استفاده نمایید و این کار را با ظرافت خاصی انجام دهید.

 ابتدا کاغذ دیواری آسیب دیده را برش بزنید و بردارید و کاغذ دیواری سالم را که قرار است جای آن را بگیرد به شکل مستطیل و چند سانتیمتر بزرگتر از جای آسیب دیده ببرید و اگر کاغذ طرحدار است به طرح آن توجه نمایید. سپس مقداری چسب را با اسفنج مرطوب به پشت تکه بریده شده بزنید و در جای مناسب قرار دهید و صبر کنید تا خشک شود و اضافات را برش دهید.

کاغذ دیواری یا رنگ؟

خیلی از مخاطبان دائما با این سوال مواجه هستند که برای قسمت پذیرایی و نشیمن خانه خود از کدام مورد استفاده کنند تا پشیمان نشوند؟

در پاسخ به این افراد باید بگوئیم که تنها داشتن اطلاعات کافی در مورد یک موضوع می تواند به شما قدرت تصمیم‌گیری بهتری بدهد. اگر از مزایا و معایب رنگ و کاغذ دیواری آگاه باشید، با توجه به شرایطی که در آن قرار دارید بهتر می‌توانید انتخاب خود را انجام دهید.

به طور مثال تنوع محصولات کاغذ دیواری نسبت به رنگ‌ها بسیار بیشتر است و اگر تنوع‌طلب باشید و یک فضای منحصربفرد بخواهید استفاده از کاغذ دیواری زودتر شما را به هدفتان می رساند.

اما اگر در خانه‌های کوچک و متراژ پایین زندگی می‌کنید که خیلی نورگیر نیست، باید بدانید که رنگ‌ها به علت انعکاس نور فضا را روشن‌تر نشان می‌دهند و این باعث دلبازتر و بزرگتر جلوه‌کردن فضای پذیرایی منزل شما خواهد شد و کاغذ دیواری‌ها نور را جذب می‌کنند و چون طرح‌دار هستند باعث کوچک‌تر نشان دادن محیط می‌شوند.

ست کردن مبلمان با کاغذ دیواری پذیرایی

همان‌گونه که اشاره کردیم تنوع محصولات کاغذ دیواری بسیار گسترده است و شما هر مدل مبلمانی که برای قسمت پذیرایی و نشیمن خانه خود خریداری کرده باشید می‌توانید با توجه به آن طرح و رنگ کاغذ دیواری را انتخاب کنید و با برقراری تناسب بین آن‌ها فضا را جذاب‌تر نشان می دهد. حتی امکان استفاده ترکیبی از رنگ و کاغذ دیواری هم وجود دارد اما قواعد خاصی برای آن وجود دارد که پیشنهاد ما مشورت با طراح داخلی منزل در این رابطه است

خیلی از افرادی که ساکن خانه های اجاره ای هستند با این مسئله مواجه می شوند که آیا استفاده از کاغذ دیواری در خانه های اجاره ای می تواند کار درستی باشد یا خیر؟ برای آگاهی بیشتر این افراد باید به این نکته اشاره کنیم که کاغذ دیواری ها با استفاده از چسب مخصوص کاغذ دیواری روی دیوار نصب می شوند و اگر شما با هزینه ی شخصی این کار را انجام دهید بعد از اتمام مهلت سکونت و نقل مکان، امکان برداشتن کاغذ دیواری و بردن آن به خانه جدید برای شما وجود ندارد و از این رو دچار ضرر خواهید شد. مگر اینکه در این رابطه با صاحب خانه به توافقاتی برسید و سپس این کار را انجام دهید.

راهنمای دکوراسیون پذیرایی در مجله دکوراسیون آف دکور

مجله آف دکور offdecor.com/decormag برای راحتی افراد امکانی را فراهم کرده تا آن‌ها بتوانند آخرین مطالب دکوراسیون را از طریق مجله آف دکور مطالعه کنند در طراحی کاغذ دیواری پذیرایی کوچک و متنوع بهترین چیدمان را داشته باشند.

انتهای رپرتاژ آگهی 

  • چهارشنبه/ ۶ آذر ۱۳۹۸ / ۱۴:۰۱
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 98090604180
  • خبرنگار : 30054