معاون ارشاد فارس:

دبیرخانه جشن صدسالگی سینما در شیراز راه‌اندازی می‌شود

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس گفت: بنا داریم دبیرخانه جشن نکوداشت صدسالگی سینما در شیراز را همزمان با روز ملی سینما در سال ۱۳۹۹ راه‌اندازی کنیم.

بهروز مرامی، افزود: اعضای دبیرخانه صدسالگی سینما در شیراز، نمایندگانی از دستگاه‌های فرهنگی و هنری، هنرمندان و فعالان سینما خواهند بود و اجرای برنامه‌های این دبیرخانه را کارگروه‌هایی که متعاقباً ترکیب و افراد آن مشخص خواهد شد بر عهده خواهند داشت.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی ارشاد فارس، مرامی ادامه داد: از برنامه‌های این دبیرخانه، نکوداشت شخصیت‌های تاثیرگذار سینما در شیراز و فارس و راه اندازی جشنواره بین‌المللی سینمایی خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: براساس دیدگاه تاریخ‌نگاران، نخستین حضور هنر سینما در شیراز به سال ۱۲۹۷ باز می‌گردد که دستگاه پخش فیلم در گود عربان به نمایش فیلم پرداخت.

به گزارش ایسنا، شیراز و فارس علی‌رغم معرفی هنرمندان و بازیگران مطرحی به سینمای ایران، طی سال‌های گذشته در زمینه توسعه زیرساخت‌های هنر هفتم، رشد مطلوبی را شاهد نبوده است.

در شیراز طی 4 دهه گذشته شمار زیادی از سالن‌های سینما به دلایل مختلفی تعطیل و اکثرا تبدیل به مراکز تجاری شد؛ اگرچه در پنج سال گذشته و با ورود بخش خصوصی شاهد احداث یکی دو پردیس سینمایی در شیراز بودیم اما توزیع این سالن‌ها مناسب ارزیابی نشده است.

از طرفی در سطح استان فارس هنوز بسیاری از شهرهای بزرگ فاقد سالن سینما و نمایش بوده و این امر در مهاجرت هنرمندان حوزه تئاتر و سینما به مرکز تاثیرگذار بوده است.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۲ آذر ۱۳۹۸ / ۰۹:۴۸
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 98090200419
  • خبرنگار :